Performancing Metrics

هشدار «واشنگتن پست» درباره احتمال ائتلاف شورشیان سوری با القاعده | اتاق خبر
کد خبر: 383256
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 23:23
روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی نوشت که شورشیان مسلح سوری اگر حمایت واشنگتن را با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ از دست بدهند، به امکان ائتلاف با القاعده و دیگر گروه‌های تندرو می‌اندیشند.

شورشیان سوری

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این روزنامه آمریکایی در گزارشی این مساله را مطرح کرد و در این گزارش به گزینه‌های مطرح در مقابل ده‌ها هزار نیروی مخالف مسلح سوری در صورت اجرایی شدن سیاستی که دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش اعلام کرده بود، پرداخت.

ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود گفته بود که بر مبارزه با داعش با هماهنگی روسیه و دولت دمشق متمرکز می‌شود و خود را از نزاع داخلی میان نیروهای حامی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و مخالفان دور می‌کند.

این روزنامه گزارش داد که مسئولان آمریکایی، کارشناسان منطقه‌ای و خود نیروهای مخالف نیز این مساله را تایید و تاکید کرده‌اند که امکان نزدیک شدن به القاعده و دیگر گروه‌های تندرو را که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سلاح‌های بسیاری به آنها می‌دهند، بررسی می‌کنند و گزینه دوم نیز انتقال به استراتژی جنگ چریکی و حملات مشخص به پایگاه‌های نیروهای سوری و روسی است.

در این گزارش ذکر شده که ترامپ چندین بار مخالفت خود را با سیاست‌های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در قبال بحران سوریه اعلام کرده است به ویژه مساله حمایت تسلیحاتی از نیروهای مخالف "که در نهایت بدتر از کسانی به نظر می‌رسند که با آنها می‌جنگند".

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید