Performancing Metrics

اظهارات پورسیدآقایی درباره دلایل استعفایش | اتاق خبر
کد خبر: 383546
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 17:37
درحالی که استعفای هفته گذشته مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن به دلیل سانحه برخورد دو قطار در محور سمنان شاهرود با نقطه نظرات موافق و مخالف روبه‌رو شده بود، وی در پیامی دلایل استعفای خود را اعلام کرد.

اتاق خبر: محسن پورسید آقایی در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، ضمن تاکید بر اهمیت مقوله مسوولیت‌پذیری در دین اسلام هرگونه فشار برای دادن استعفا را رد کرد.

در این پیام  آمده است: با سلام،  لازم است از همه عزیزانی که در این مدت از سر لطف و بزرگواری بنده را مورد مرحمت قرار دادند تشکر نمایم. واقعیت این است که ما نه تنها مسئول اعمال خود هستیم بلکه مسئول اعمال تمام نیروهای شاغل تحت مدیریت خود نیز هستیم. ما این را از اسلام آموخته ایم نه از غرب. مگر نه این است که اگر کار خیری انجام دهیم و این کار ادامه یابد آثار بعدی آن را نیز به پای ما می‌نویسند، پس چطور است که اگر خطایی در زیر مجموعه ما صورت پذیرد خود را مصون از آثار آن می‌دانیم؟ مگر علی (ع) نبود وقتی که شنید خلخال از پای زن یهودی در نقطه ای از سرزمین اسلام کشیده‌اند، فرمود اگر مسلمانی از غم این اتفاق بمیرد جای تعجب ندارد. این غیرت اسلامی است که انسانها همه خود را مسئول بدانند، چه رسد به مدیر مستقیم یک مجموعه. بنده این استعفا را نه از سر فشار دادم و نه بخاطر جلب نظر دیگران. این استعفا بدلیل این بود که علیرغم کارهای بزرگ و خوبی که در این مدت توسط کارکنان فهیم و زحمتکش راه آهن انجام شد، نتوانستم مشکل نیروی انسانی را در آنطور که لازم است حل کنم تا چنین خطایی بروز نکند. امیدوارم که خداوند آخر و عاقبت ما را ختم بخیر گرداند و اگر ناخواسته قصوری کرده ایم بر ما ببخشد.

به گزارش ایسنا، صبح 5 آذرماه برخورد دو قطار مسافربری سمنان – مشهد و تبریز – مشهد باعث جان باختن 48 مسافر شد. یک روز بعد از وقوع این حادثه مدیرعامل وقت شرکت راه‌آهن به دلیل آنچه که آن را توجه به مسئولیت‌های اجتماعی مدیران و احترام به افکار عمومی برشمرد، از سمت خود استعفا کرد که مورد پذیرش وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفت.

ایسنا 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید