Performancing Metrics

هندوانه برای شب یلدا سه برابر سال گذشته تولید شد | اتاق خبر
کد خبر: 383726
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 13:10
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: خبرهایی در خصوص سرمازدگی بالای پرتقال مازندران هیاهویی بیش نیست و نهایتاً 20 درصد از این استان دچار آسیب شده است.

اتاق خبر: مصطفی دارایی‌نژاد -رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار، در پاسخ به این سوال که وضعیت عرضه محصولات پر مصرف برای شب یلدا به چه صورت است؟ ، بیان داشت: با توجه به تولید قابل توجه محصولات پرمصرف از جمله پرتقال، کیوی، انار و هندوانه در سال جاری هیچ مشکلی در تامین بازار شب یلدا وجود نخواهد داشت. عده‌ای بحث سرمازدگی باغات شمال کشور را مطرح می‌کنند؛ اما مسئله این است که با توجه به افزایش 40 درصدی تولید مرکبات در استان مازندران 20 درصد سرمازدگی باغات هیچ تاثیری در میزان عرضه مرکبات در بازار نخواهد داشت. هم اکنون قیمت هر کیلوگرم پرتقال در میادین از هزارتا 2 هزار تومان است و یک نوع از این محصول که تک رج و یک ردیف است به قیمت 2500 تومان عرضه می‌شود.

او افزود: نرخ هر کیلوگرم کیوی در میادین از هزار  تا 2500 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار نرخ هر کیلوگرم انار درمیادین را از 1500 تا 5هزار تومان اعلام کرد و گفت: انار به وفور در بازار وجود دارد و گران‌ترین نرخ برای این محصول در میادین 5هزار تومان است.

او در خصوص عرضه هندوانه در میادین بیان داشت: تولید هندوانه در میناب و دزفول چشمگیر بوده است و نرخ هر کیلوگرم هندوانه دزفولی 400 تومان و میناب هزار تومان است. هندوانه سه برابر سال گذشته تولید شده است و هندوانه بندر جاسک که اصولاً بعد از شب یلدا برداشت می‌شد در این ایام زودتر از شب یلدا برداشت می‌شود و به همین خاطر این محصول برای شب یلدا فراوان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه عرضه ازگیل در دست دلالان است بیان داشت: همه مردم توان خرید این محصول را ندارند و نمی‌توان روی این محصول مانور داد. این محصول بیشتر توسط دلالان عرضه می‌شود.  همچنین میزان تولید سیب کمتر از سال گذشته است اما خرید آن از 2 تا 4500 تومان متغیر است که گرانترین نرخ سیب مربوط به محصول میانه و مراغه می‌شود.

دارایی‌نژاد در پایان در پاسخ به این سوال که قیمت محصولاتی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود با چه میزان تغییر قیمت در سطح شهر به فروش می‌رسد بیان داشت: طبق قانون نظام صنفی مغازه‌داران سطح شهر اجازه افزایش 35 درصدی نرخ میوه نسبت به میادین میوه و تره‌بار را دارند. مثلاً متوسط قیمت هر کیلوگرم هندوانه دزفولی در سطح شهر از 1200 تا 1500 تومان متغیر است.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید