Performancing Metrics

شرکت آب و فاضلاب کشور سالانه ۳۳ هزار میلیارد ریال زیان می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 383744
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 14:36
معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این شرکت سالانه ۳۳ هزار میلیارد ریال از بابت بهای تمام شده خدمات و مبلغ دریافتی از مشترکان زیان دهی دارد.

اتاق خبر: شاهین پاکروح در همایش دو روزه معاونان مالی، پشتیبانی و منابع انسانی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور در تبریز، اظهار کرد: در بهترین شرایط، تنها ۴۰ درصد بهای تمام شده خدمات از مردم دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس نیز سالانه ۲۶ هزار میلیارد ریال شرکت های آب و فاضلاب شهری و بین شش تا هفت هزار میلیارد ریال نیز شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی زیان دهی دارند.

وی افزود: یکی از وظایف در حوزه معاونت های مالی، مدیریت بر هزینه هاست از این رو این شرکت به دنبال ایجاد رویکرد بهتر و چابکی بیشتر در سیستم بوده و مدیریت بر هزینه‌های اقلام نیز از مصادیق آن است.

پاکروح گفت: در موضوع قراردادهای حجمی نیز که به قرارداد های پیمانی در خصوص بهره برداری از تاسیسات مربوط است، باید نظارت مالی، فنی و اقتصادی را به گونه‌ای انجام دهیم که در کنار کیفیت، راندمان اقتصادی طرح‌ها نیز ارتقا یابد.

پاکروح خاطرنشان کرد: رسیدن به خدمات پایدار از جمله اهداف شرکت های آب و فاضلاب در امر تامین آب بهداشتی مردم است که مباحث اقتصای، درآمد و هزینه ها و رویکرد سرمایه گذاری مبتنی بر تفکر اقتصادی از عوامل موثر در این امر است.

وی همچنین به کمبود اعتبارات در بخش آب و فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: به اعتبارات و کمک های مردمی نیاز داریم؛ زیرا زیرساخت ها در خیلی از شهرها و روستاها تامین نشده و تحریم ها نیز مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اما خوشبختانه با اتفاقات خوبی که پس از برجام روی داده امیدوار به بازگشت اعتبارات دولتی به وضعیت عادی و طبیعی هستیم.

وی افزود: اتکا به منابع تعریف شده در قانون، جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از مکانیزم های قانونی از اهداف این شرکت در جبران کمبود اعتبارات است.

پاکروح همچنین به توجه ویژه دولت و مجلس به روستاها در سال گذشته و اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به مجتمع های روستایی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات عمرانی به ۹۴۰ مجتمع روستایی در سراسر کشور اختصاص یافت.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید