Performancing Metrics

دستمزد کارگران از بیشتر گروه‌های درآمدی عقب ماند | اتاق خبر
کد خبر: 383994
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 11:18
یک مقام مسئول کارگری مطرح کرد
رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید شاید عده‌ای برنجند و ما را نکوهش کنند ولی نمی‌توانیم حقیقت سختی زندگی کارگران را بیان نکنیم.

اتاق خبر: غلامرضا عباسی تاکید کرد: بعد از امنیت شغلی، دستمزد مهمترین مساله زندگی کارگران است و جامعه کارگری همواره از دستمزد منصفانه با در نظر گرفتن معیشت خانوار کارگری استقبال کرده است.

وی گفت: دوران هشت ساله جنگ تحمیلی باعث شد تا دستمزد کارگران عقب بیفتد و بعد از آن هیچ‌وقت درصدد جبران این عقب افتادگی برنیامدیم تا امروز که کارگران با شرایط سخت، معیشت خود را می‌گذرانند.

عباسی با بیان اینکه مزد کارگران از بیشتر گروه‌های درآمدی عقب مانده‌ است، تاکید کرد: یک کارگر با مزد ۸۱۲ هزار تومانی قادر به اداره زندگی خود نیست چه برسد به آنکه یک خانواده را تامین کند بنابر این دستمزد کارگران زمانی واقعی می‌شود که تورم سبد هزینه‌های کارگران محاسبه شود.

این مقام مسئول کارگری افزود: می‌گویند نرخ تورم پایین آمده است ولی چرا کارگران این کاهش را در زندگی خود احساس نمی‌کنند؟ شاید برخی از گفتن حقیقت برنجند و ما را نکوهش کنند اما حقیقت همیشه تلخ است و ما نمی‌توانیم حقیقت دشواری زندگی کارگران را بیان نکنیم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای سه جانبه در جلسات مزد اثرگذاری خود را از دست داده است، گفت: چانه‌زنی برای دستمزد خوب است ولی وقتی حالت تشریفاتی می‌گیرد نتیجه نمی‌دهد؛ ما معتقدیم که قانون باید به معنای واقعی اجرایی و هر دو مولفه ماده ۴۱ یعنی تورم و سبد معیشت با هم دیده شود.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان پایبندی به بند دو ماده ۴۱ قانون کار را خواستار شد و گفت: حداقل مزد باید با خط فقر برابری داشته باشد تا بتواند به بهبود وضع معیشت کارگران کمک کند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید