Performancing Metrics

آمادگی سازندگان تجهیزات نفتی برای ساخت تجهیزات پالایشگاهی | اتاق خبر
کد خبر: 384027
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 14:49
رییس هیات مدیره استصنا (انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت) با بیان این‌که ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت توسط این انجمن ساخته می‌شود، اظهار کرد: این انجمن آمادگی ساخت تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌های کشور را نیز دارد.

اتاق خبر: رضا پدیدار با اشاره به سابقه فعالیت انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: این انجمن نزدیک به دو دهه است که فعالیت می‌کند و در این دو دهه موفق شده است ضریب و توان ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت داخل کشور را به دست آورد و این تجهیزات را تولید کند.

وی با انتقاد از عدم حمایت از تولیدات داخلی، تصریح کرد: در حال حاضر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت توان ساخت ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این صنعت را داراست، اما تنها از یک سوم ظرفیت این انجمن استفاده می‌شود.

رییس هیات مدیره استصنا ادامه داد: در طول یک سال گذشته وزارت نفت برای بومی‌سازی کالاهای استراتژیک این وزارتخانه با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت مشارکت داشت. هدف وزارت نفت بومی‌سازی این تجهیزات بود.

پدیدار از انعقاد ۵۷ قرارداد بین شرکت‌های داخلی و وزارت نفت خبر داد و گفت: بخشی از پروژه‌ها به صورت مشترک با کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی در حال انجام است و امیدواریم منابع مالی انجام این پروژه‌ها تامین شود.

وی تصریح کرد: تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون‌چاهی، پمپ‌های درون و سرچاهی، انواع مترهای حفاری، انواع شیرهای کنترلی، انواع لوله‌ها، الکتروموتور ضد انفجار، ماشین‌های دوار، فولادهای آبیاری، ابزارهای اندازه‌گیری در حفاری و پیگ‌های هوشمند از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام انجمن محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره استصنا در مورد نحوه تعامل انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با کشورهای خارجی، توضیح داد: کشورهای خارجی همراه خود دانش فنی به ایران وارد می‌کنند و ایران سرمایه، امکانات و نیروی انسانی را در پروژه‌ها به کار می‌گیرد.

پدیدار در ادامه از آمادگی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت برای ساخت تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌ها خبر داد و گفت: با مدیران حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی گفت‌وگو کرده‌ایم و فهرستی از تجهیزات مورد نیاز آن را تهیه کرده‌ایم و تعدادی از این تجهیزات به صورت آزمایشی در برخی از شرکت‌ها در حال ساخت است.  

وی ادامه داد: یکی از مشکلات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت این است که سفارشات تجمیع نمی‌شود. ما مشکلات خود را به وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم و امیدواریم به مرور زمان برطرف شود. افزایش بی‌رویه واردات، عدم همکاری مناسب سیستم بانکی، مشکلات گمرکی و ترخیص کالا، بوروکراسی در فرآیند مالی و اداری و غیره از جمله مشکلات این انجمن است.

رییس هیات مدیره استصنا در ادامه در مورد صادرات تجهیزات صنعت نفت توسط انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به کشورهای خارجی خبر داد و گفت: پنج درصد از تجهیزات این انجمن به کشورهای عربی عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، شوروی، قزاقستان، مالزی، آلمان، سوئد و غیره صادر می‌شود.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید