Performancing Metrics

نیاز ۱۶۰ هزارمیلیارد تومانی برای اتمام پروژه‌های وزارت نیرو | اتاق خبر
کد خبر: 385976
تاریخ انتشار: 8 دی 1395 - 20:24
معاون وزیر نیرو عنوان کرد
معاون وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه طرح نیمه تمام در حوزه وزارت نیرو وجود دارد.

محمودي

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ستار محمودی در جلسه بررسی وضعیت آب شهرهای گروه الف در بابل گفت: سیمای آب استان مازندران، وضعیت منابع و برنامه هدایت کاردر بخش کلان با افق ۱۴۲۵-۱۴۴۰ درحال حاضر تدوین شده است.

وی افزود: اولین گامی که برای اجرایی شدن این چشم انداز باید برداشت این است که بدانیم چه می خواهیم و باید برای تحقق اهدافمان چه کارهایی صورت دهیم.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در استان مازندران نیز باید این سند چشم انداز گام به گام اجرایی و اولویت بندی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۰هزارمیلیارد تومان پروژه که بالغ برحدود ۱۰۰هزار میلیاردتومان هزینه در پی داشته به صورت نیمه تمام در بخش نیرو وجود دارد، تصریح کرد: نگه داری و جلوبردن این پروژه ها به طوری که عقب گردی نداشته باشد مستلزم هزینه است و تنها راه ما برای پیشبرد این طرح ها اولویت بندی است.

معاون وزیرنیرو افزود: با اولویت بندی پروژه ها می توان هم هزینه های خفته را احیا کرد و هم موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شد.

وی گفت: تا خردادماه باید وضعیت آب شهرهای گروه الف بابل مشخص و طرح ها انجام گیرد.

محمودی یادآور شد: طرح تصفیه خانه اضطراری باید طبق زمان بندی گفته شده انجام گیرد.

معاون وزیر نیرو در مورد ایجاد مجتمع آبرسانی در روستاهای بابلکنار و گتاب نیز خاطرنشان کرد: این طرح باید به صورت مطالعاتی بررسی و به علاوه ظرف هفته آینده مشخص شود که آب منطقه ای یا آب و فاضلاب روستایی کدامیک می خواهند این طرح را انجام دهند.

وی گفت:در مورد فاضلاب بابلکلا نیز که همواره به دلیل عدم جذب آب در شهرهای حاشیه دریاها معضل وجود دارد باید جز اولویت ها قرارگیرد.

محمودی تصریح کرد: درباره سد هراز که با مشکل زیست محیطی روبرو بود که گویا مانع گرفتن فاینانس آن شده بود در حال حاضر مشکل برطرف شده و برای نهایی کردن این طرح باید اقدامات لازم انجام گیرد.

قائم مقام وزیر نیرو در مورد برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و بستر و حریم رودخانه گفت: به دلیل اینکه صدور پروانه بهره برداری به عهده استانداری است، استانداری باید با همکاری وزارت کشور دست به اقدامی بزند که علاوه براینکه مورفولوژی رودخانه ها بهم نخورد این نعمت و سرمایه به درستی در اختیار مردم قرارگیرد.

وی در مورد رودخانه هایی که تعیین حریم نشده اند گفت: آب منطقه ای باید به سرعت این مناطق را بررسی و طی طرح های مطالعاتی حریم رودخانه معین و تابلوکوبی شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید