Performancing Metrics

دلالها کوتاه آمدند؛زعفران ۳۰۰هزارتومان ارزان شد | اتاق خبر
کد خبر: 386765
تاریخ انتشار: 26 دی 1395 - 10:05
عضو شورای ملی زعفران ضمن انتقاد از تاخیر وزارت جهاد و گمرک در ارائه آمار تولید و صادرات این محصول، از کاهش حدود ۳۰۰ هزارتومانی قیمت هرکیلوگرم طلای سرخ در ۲ هفته اخیر خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی حسینی با بیان اینکه میزان تولید زعفران در سال‌جاری ۳۶۰ تن پیش بینی شده بود، اظهارداشت: به دلیل وقوع سرمازدگی میزان نهایی تولید قطعا از این میزان کمتر است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک ماه از اتمام برداشت زعفران در کشور می‌گذرد، اضافه کرد: متاسفانه هنوز وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید این محصول را در سال‌جاری اعلام نکرده درحالی که با گذشت حدود ۱۰ روز از اتمام برداشت محصول این کار به راحتی قابل اجرا است.

عضو شورای ملی زعفران همچنین از ثبات نسبی شرایط بازار خبر داد و افزود: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان و حداکثر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است ضمن اینکه در حدود دو هفته اخیر قیمت هرکیلوگرم از این محصول بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان ارزان شده است.

حسینی توضیح داد: البته نمی‌توان گفت زعفران ارزان شده بلکه باید بگوییم به قیمت منطقی و واقعی خود رسیده است چون عده‌ای سودجو نرخ این محصول را به صورت کاذب افزایش می‌دهند و بعد که قیمت‌ها افت می‌کند می‌گویند زعفران ارزان شد درحالی‌که باید گفت نرخ این محصول منطقی‌تر شده است.

به گفته وی نرخ منطقی هرکیلوگرم زعفران حداقل ۴ میلیون تومان و حداکثر ۵ میلیون تومان است که این قیمت‌ها هم برای تولیدکننده سودآور دارد و هم به نفع صادرات کشور و حفظ بازارهای صادراتی است.

عضو شورای ملی زعفران درباره وضعیت صادرات طلای سرخ نیز اظهارداشت: وضعیت صادرات این محصول هم مطلوب است، متاسفانه گمرک هم در ارائه آمار صادرات زعفران تعلل دارد اما روند کار و مشاهدات ما نشان می‌دهد که روند صادرات عادی و مطلوب است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید