Performancing Metrics

سکوهای خالی به نفع استقلال بود، نه ما | اتاق خبر
کد خبر: 387123
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395 - 10:06
شیخ‌ویسی: چرا می‌گویند گروه استقلال خوزستان آسان است؟
وحید شیخ‌ویسی بدون شک یکی از عوامل پیروزی استقلال خوزستان در بازی حساس و مهم مقابل استقلال تهران بود. او در این بازی واکنش‌های خوبی داشت که اجازه نداد مهاجمان آبی تهرانی در خانه، بتوانند کار چندانی انجام دهند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایران ورزشی، البته شیخ‌ویسی در این بازی چند بار هم دچار مصدومیت جزیی شد و روی زمین افتاد که با انتقادات زیادی مواجه شد اما این مساله واکنش منفی زیادی از سوی هواداران استقلال نداشت چراکه دروازه‌بان استقلال خوزستان بعد از بازی گفته بود که واقعا از ناحیه لگن و کتف دچار مشکل شده بود و همین مساله انتقادات را کم کرد. حالا شیخ‌ویسی با همین شرایط خود را برای بازی با سپاهان آماده می‌کند. دروازه‌بان آبی‌های خوزستانی درباره بازی با استقلال، جدال با سپاهانی‌ها، لیگ قهرمانان آسیا و ... صحبت می‌کند.

با بردی که مقابل استقلال در تهران به دست آوردید، به نظر می‌رسد روحیه بالایی برای بازی با سپاهان داشته باشید...
 بله، همینطور است. در بازی با استقلال با توجه به حساسیت‌های نیم‌فصل و 2 بازی قبلی که نتایج خوبی به دست نیاورده بودیم، عزم‌مان را جزم کردیم که با امتیاز از تهران برگردیم که خدا را شکر برنامه‌ها طبق روال پیش رفت و توانستیم یک برد خیلی خوب به دست بیاوریم.
نبود تماشاگران چقدر در برد تیم‌تان تاثیر داشت؟
 من فکر می‌کنم اگر تماشاگران بودند تاثیر مثبتی روی تیم داشت و بدون شک حضور تماشاگران باعث می‌شد فشار روی استقلال بیشتر شود. پس در واقع نبود تماشاگران به نفع استقلال بود، نه ما.
بعد از بازی، ظاهرا هواداران استقلال به صفحه اجتماعی محمد طیبی حمله بردند و به او توهین کردند. با توجه به اینکه شما چند بار روی زمین افتادی، این اتفاق در صفحه اجتماعی‌ات نیفتاد؟
 نه، من صفحه اجتماعی خودم را بستم و کلا توجهی به صفحات اجتماعی ندارم. به هر حال فوتبال است و هر کسی دوست دارد تیمش برنده باشد. اگر قرار باشد به این مسائل توجه کنیم که باید هر سال جام را به پرسپولیس و استقلال بدهند. امیدوارم همه هواداران درک کنند که هر تیمی به دنبال موفقیت خودش است و باید به این مساله احترام گذاشت.
این هفته با سپاهان بازی دارید. با توجه به اینکه عبدا... ویسی شناخت خیلی خوبی از استقلال خوزستان دارد و سپاهان با حضور در بالای جدول، انگیزه بیشتری برای برد پیدا کرده، بازی را چطور می‌بینید؟
 همانطور که اشاره کردید سپاهان کادرفنی خیلی خوب و بازیکنان خیلی خوبی دارد که تیم یکدستی را تشکیل داده‌اند اما ما از حمایت تماشاگران‌مان بهره می‌بریم و به دنبال این هستیم در یکی، دو بازی سختی که پیش رو داریم پیروز شویم تا روند خوبی را در پیش بگیریم و به نیمه‌های بالای جدول برسیم.
هفته پیش خبر رسید قرار است یک دروازه‌بان به استقلال خوزستان اضافه شود، منظور گودرز داودی است یا دروازه‌بان جدیدی مد نظر قرار دارد؟
 مصدومیت آقای داودی خدا را شکر بهبود پیدا کرده و می‌تواند به تیم کمک کند.
بحث جذب مدافع وسط به کجا کشید؟
 ما مدافعان خیلی خوبی داریم که فکر نمی‌کنم نفر جدیدی به تیم اضافه شود. طیبی کاپیتان تیم یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر است که در کنار او ابوالفضل علایی و عقیل کعبی هم حضور دارند. با این نفرات فکر نمی‌کنم نیاز به دفاع وسط داشته باشیم. البته باید دید برنامه کادرفنی چطور است.
در ابتدای فصل که موسی کولی‌بالی از استقلال خوزستان جدا شد، قرار بود عزت‌ا... پورقاز جای او را پر کند که او هم رفت...
 درست است که کولی‌بالی دفاع خیلی خوبی در استقلال خوزستان بود اما او در سپاهان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و پنالتی‌های زیادی دادند. به نظر من، مدافع مکمل می‌خواهد که مکمل کولی‌بالی هم طیبی بود. رفتن کولی‌بالی به ضرر خودش تمام شد چون طیبی خیلی کمک می‌کرد. حالا هم علایی و عقیل کعبی خیلی خوب دارند کار می‌کنند و با طیبی به تعامل خوبی رسیده‌اند.
نبود طیبی ظاهرا خیلی به ضرر استقلال خوزستان در بازی با سپاهان خواهد شد.
 بله اما از آنجا که تیم دارد منسجم‌تر پیش می‌رود، ان‌شاءا... بچه‌ها طوری کار کنند که نبود طیبی به تیم ضربه نزند.
اوضاع مالی هم ظاهرا برای بازیکنان اصلی خوب و دغدغه‌هایتان کمتر شده...
 بد نیست. قرار بود 50 درصد بدهند که تقریبا بین 30 تا 35 درصد دادند. البته همانطور که می‌دانید یکسری از بچه‌ها هنوز پول نگرفته‌اند و قرار است چکی امضا شود تا بخشی از مطالبات آنها هم پرداخت شود. کادرفنی هم ظاهرا هیچ پولی تا الان نگرفته.
فکر می‌کنی استقلال خوزستان در پایان فصل چه جایگاهی را به دست می‌آورد؟
 ان‌شاءا... سعی می‌کنیم در نیمه اول جدول باشیم. اکثر تیم‌ها در یک سطح هستند که سعی می‌کنیم ما در نیمه اول جدول باشیم.
البته با توجه به اینکه استقلال خوزستان رقابت‌های آسیایی را پیش رو دارد، شرایط کمی برایتان سخت‌تر می‌شود.
 درست است. ما باید در آسیا باهوش‌تر عمل کنیم چون در رقابت‌ها تیم‌های باهوش نتیجه می‌گیرند. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها می‌گویند گروه ما آسان است اما با تحقیقاتی که انجام دادیم گروه ما خیلی سخت است چون الان لخویای قطر و الجزیره در رده‌های بالای جدول لیگ‌شان قرار دارند که همین مساله نشان می‌دهد شرایط به چه صورت است.
به هر حال همیشه از تیم‌های ایرانی انتظار می‌رود مقابل تیم‌های کشورهای حوزه خلیج فارس پیروز شوند چون معتقدیم فوتبال ما خیلی بالاتر از فوتبال کشورهای عربی است.
 ما سعی می‌کنیم خوب بازی کنیم اما باید سرمایه‌گذاری آنها را ببینیم. کل تیم ما با 5 میلیارد تومان تسویه می‌شود اما آنها برای یک بازیکن 40، 50 میلیارد هزینه می‌کنند.
البته هزینه‌های استقلال خوزستان حدود 10 میلیارد تومان است.
 ما حتی به نسبت خیلی از تیم‌های ایرانی دیگر هزینه‌های کمتری داریم. به جز تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس، تیم‌های دیگر مثل سایپا و پیکان هم حدود 18، 19 میلیارد تومان هزینه دارند. در حالی که آسیایی هم نیستند.
با همین شرایط چقدر امیدوار به صعود هستید؟
 ما دست به دست هم می‌دهیم و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم امیدوارم شانس با ما هم یار باشد تا عنوان خوبی را به دست بیاوریم.
تجربه آسیایی شما هم که بالاست...
 بله، من 2 دوره با نفت تهران و یک دوره با سایپا در آسیا بودم که امیدوارم بتوانم به استقلال خوزستان کمک کنم که به موفقیت برسیم. در پایان هم لازم می دانم حادثه تلخ ساختمان پلاسکو را به خانواده‌های داغدیده آتش‌نشانان تسلیت بگویم و برای آنها صبر آرزو کنم.
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید