Performancing Metrics

متروی فرودگاه امام اردیبهشت ۹۶ افتتاح می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 387227
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 00:49
معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):
معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که متروی فرودگاه امام خمینی (ره) پیشرفت قابل توجهی را پشت سر گذاشته است، ابراز امیدواری کرد: این خط تا اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری نهایی برسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کوروش فتاحی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) که کار عمرانی آن از مدت‌ها قبل با محوریت شرکت مترو پیگیری شده است در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد را به ثبت رسانده و ما همچنان امیدواریم تا پایان سال جاری امکان بهره‌برداری از آن فراهم شود. با این وجود در صورت پیشرفت برنامه براساس پیش‌بینی‌ها می‌توان امیدوار بود این مسیر حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال آینده افتتاح شود.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) از سوی ایرلاین‌های خارجی، اعلام کرد: در حال حاضر ۶۰ ایرلاین در این فرودگاه فعال هستند که ۱۰ ایرلاین داخلی و ۵۰ شرکت هواپیمایی خارجی را شامل می‌شود. پس از آنکه در طول هفته‌های گذشته آغاز فعالیت چند شرکت جدید را به ثبت رساندیم در حال حاضر تقاضاهای جدید برای ورود به این فرودگاه مطرح شده است.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، ادامه داد: حضور یک ایرلاین از کشور قبرس و یک ایرلاین از کشور لهستان تاکنون نهایی شده و چهار پیشنهاد جدید نیز از شرکت‌های کانادایی، سنگاپوری، کره‌ای و یکی از کشورهای استرالیایی به ثبت رسانده‌ایم که احتمال نهایی شدن آنها در آینده نزدیک وجود دارد تا بدین ترتیب تعداد ایرلاین‌های فعال در فرودگاه امام خمینی (ره) به ۶۶ شرکت برسند.

فتاحی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌محور فرودگاه امام خمینی (ره) در طول ماه‌های گذشته، اظهار کرد: ما در چند نقطه این برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم از یک سو طرح گسترش خدمات به وسیله توسعه تسهیلات نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته و از سوی دیگر بهسازی و نوسازی خدمات در بخش‌های هوانوردی و اقتصادی پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری که میان بانک مرکزی و اداره گذرنامه صورت گرفته، پرداخت عوارض خروج از کشور به شکل الکترونیکی ممکن شده و ما قصد داریم در کنار آن در بخش it خدمات جدید را ارائه کنیم.

معاون فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، خاطر نشان کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان سال جاری قصد دارد با بسیج تمام امکانات مانند آنچه در سفرهای اربعین اتفاق افتاد پروازهای نوروزی را مدیریت کند و در سال آینده با نهایی شدن برخی از طرح‌های توسعه‌ای امکان آن را به وجود آورد که میزان پذیرش مسافر گسترش یافته و خدمات ارائه شده به آنها متنوع شود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید