Performancing Metrics

سیاستهای رفاهی با تزریق پول شدنی نیست! | اتاق خبر
کد خبر: 387318
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 18:17
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
قائم مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اشتغال فراگیر در کشور نیازمند اجماع هستیم و نمی توانیم با تزریق پول سیاستهای رفاهی را پیگیری کنیم.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابوالحسن فیروز آبادی در همایش رشد فراگیر ، چالش‌ها و راهکارها که امروز در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: در سیاستهای توسعه ای باید به موضوعات انسانی که یکی از آنها اشتغال است توجه بیشتری داشته باشیم و از تمرکز بر شاخص‌های تک عاملی خودداری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اجماع در مقوله اشتغال فراگیر افزود: معتقدم باید بین نخبگان فکری و اقتصادی و ذینفعان بخش خصوصی و دولتی هم اجماع شکل بگیرد و منافع ملی بر مصالح خصوصی ترجیح داده شود.

به گفته فیروزآبادی در حال حاضر برای رسیدن به یک الگوی رشد فراگیر نیاز به اجماع داریم ولی این اجماع دیده نمی شود و در زمینه اشتغال نیز اجماع واحدی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به رشد کلاسیک و فراگیر اشاره کرد و گفت: تفاوت این دو رشد در این است که در رشد کلاسیک افق کوتاه مدت است اما رشد فراگیر افق بلندمدت را مورد توجه قرار می دهد، در رشد کلاسیک رشد حداقلی دولت مطرح می شود و هنگام کم کردن نقش دولت رهاسازی رخ می دهد که این مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: تغییرات جمعیتی و گذر از اقتصاد کشاورزی به صنعتی و صنعتی به خدماتی در حاضر سابقه ۵۰ ساله دارد و طی ٥٠ سال اتفاق افتاده است، در حالی که این امر در غرب طی سه قرن رخ داده است.

فیروزآبادی گفت: برای حل این مشکلات باید پا را از گزاره‌ها و شاخص‌های عام اقتصاد غربی فراتر بگذاریم و اگر این کار را نکنیم مشکلات فشار بیشتری می آورند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید