Performancing Metrics

پرداخت کامل مطالبات گندمکاران کشور | اتاق خبر
کد خبر: 388010
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395 - 19:24
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی، مطالبات گندمکاران در سال جاری را 14 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تمامی مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و تولیدات گندم به حدی بود که به واردات گندم نیازی نیست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسکندر زند 18 بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: تحقیقات امنیت غذایی، تحقیقات منابع طبیعی، آب و خاک، تنوع زیستی، ذخایر ژنتیکی، تغیرات اقلیمی و تحقیقات اقتصادی و اجتماعی از اجزاء 5 طرح کلان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

زند افزود: تولیدات کشاورزی در ایران به 117 میلیون تن در سال رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ادوات کشاورزی در گذشته نایاب و حمایت‌ها دولتی کمتر بود ولی دغدغه آب و خاک و کیفیت تولیدات نیز وجود نداشت ولی امروزه با وجود تجهیزات و حمایت‌های فراوان مشکلات عدیده‌ای از جمله خشکسالی، تولید را محدود می‌کند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: امروز باید با فکر و اندیشه صحیح، کشاورزی دانش‌بنیان را جایگزین کشاورزی سنتی کرد.

وی افزود: تولیدکنندگان باید با خلاقیت، تفکر و عزمی کامل ایده‌های جدید را بکار گرفته و منطق کارشناسی را در تولید بر اساس شاخص‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی نهادینه کنند.

زند در خصوص پهنه‌بندی عرصه‌های تولید، تصریح کرد: کشور به 10 هزار پهنه تقسیم شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: خوشبختانه تولید در کشور به اندازه‌ای است که علاوه بر رفع نیازها، صادرات محصولاتی از جمله پسته، سیب درختی و زعفران  به دیگر کشورها امکان‌پذیر شده است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص آموزش بهره‌برداران کشاورزی، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون متوسط آموزش بهره‌برداران کشاورزی 70 دقیقه بود که نسبت به برنامه سوم توسعه سه برابر رشد داشته است.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید