Performancing Metrics

دستاورد انقلاب دستیابی به خودباوری و بهره مندی مناطق محروم از نعمت آب | اتاق خبر
کد خبر: 388211
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395 - 20:29
یک مقام مسئول:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: خودباوری با توجه و تکیه بر مهندسان و متخصصان داخلی بر اثر وقوع انقلاب اسلامی حاصل شد، برخورداری مناطق محروم از نعمت آب، از اهم دستاوردهای امروز صنعت آب و فاضلاب کشور است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «حمیدرضا جانباز» روز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: چنانچه تاثیر مثبت انقلاب اسلامی در همه بخش های کشور را در نظر داشته باشیم، این تاثیر و روند رو به رشد در بخش آب و فاضلاب با سرعت بسیار زیاد شکل گرفته است.
به گفته این مقام مسئول، شاید بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در این حوزه، ایجاد تعادل در بهره مندی از نعمت آب بین مناطق محروم و مناطق برخوردار بود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نیز در این مسیر با سرلوحه قرار دادن توجه به اقشار آسیب پذیر، هدف برخورداری بخش عمده روستاییان کشور از بهترین کیفیت و کمیت آب شرب را هدفگذاری کرد، به طوری که این هدف مهم با اتکا به متخصصان و فناوری های داخلی با خودکفایی 100 درصدی حاصل شد.
جانباز تصریح کرد: مطابق آمارها، امروز و با گذشت 38 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، دستاوردهای خوبی در وضعیت جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری رقم خورده و اکثر شهرهای بزرگ و حتی برخی روستاهای کشور به این ترتیب از نعمت محیط زیست سالم برخوردار شدند؛ در حالی که پیش از انقلاب تنها تعداد محدودی از شهرها از سامانه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند بودند.

** ارتقای کمی و کیفی خدمات آب و فاضلاب
«محمد پرورش» مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران نیز در این زمینه گفت: شرکت آبفای استان تهران به عنوان بزرگترین شرکت خدمات‌رسان در بخش آب در منطقه غرب آسیا محسوب می شود که توانسته با تکیه بر توان متخصصان داخلی، همه نیازهای خود را در تجهیزات و تخصص های لازم از بازارهای داخلی فراهم آورد که این، ثمره اعتقاد و خود باوری است که از رهگذر پیروزی انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید.
وی تصریح کرد: این شرکت در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همپای دیگر بخش‌ها مساعی خود را صرف ارتقای کمی و کیفی خدمات قرار داد و توانست گام‌های موثر و چشمگیری در این چارچوب بردارد.
پرورش خاطرنشان کرد: خودکفایی در تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز از طریق شرکت‌های داخلی، ارتقا و گسترش روزافزون گستره خدمات‌رسانی (تحویل‌گیری شهرهای جدید و مناطق روستایی تبدیل‌شده به شهر)، ارتقای سطح کیفی خدمات بویژه در حوزه کنترل و پایش کیفیت آب آشامیدنی ( شامل اجرای منشور کیفی و طرح سلامت آب)، طراحی و اجرای پروژه فاضلاب در کلان‌شهر تهران و دیگر شهرهای استان (شامل افتتاح 6 مرحله از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و به‌روزرسانی تصفیه‌خانه‌های محلی و احداث دو تونل فاضلاب‌رو در شرق و غرب تهران)، بهره‌گیری از توان و ظرفیت نیروی انسانی داخلی است .
وی بی‌نیازی از متخصصان خارجی، برنامه‌ریزی و طراحی دوباره پروژه‌ها در قالب بایسته‌ها و الزامات اقتصاد مقاومتی با هدف ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها، اجرای طرح بزرگ رینگ تهران (طرح حضرت قمر بنی‌هاشم) با هدف پایداری در توزیع آب در سطح تهران و یک‌سان‌سازی کیفیت آن و بهره‌برداری از طرح انتقال سد ماملو برای تامین آب مورد نیاز شهروندان استان تهران از جمله این دستاوردها در سطح استان تهران است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید