Performancing Metrics

کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده مازندران به 800 میلیارد ریال افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 388813
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395 - 16:58
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده از سرمای امسال در استان از 300 میلیارد ریال به 800 میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل ازخبرگزاری مهر، دلاور حیدرپور افزود: در جلسه شب گذشته که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و مجمع نمایندگان در تهران برگزار شد دولت 500 میلیارد ریال دیگر برای خسارت دیدگان سرمای امسال مازندران مصوب کرد.

وی گفت: این مبلغ تا قبل از عید به حساب باغداران خسارت دیده واریز خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 100 میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران 16 شهرستان مازندران پرداخت شده و بقیه نیز در حال انجام است.

وی اظهار داست: مرکبات امحا شده از سوی باغداران که قرار بود کیلویی سه هزار و 500 ریال به حساب انان واریز شود به علت کافی نبودن اعتبار کیلویی 2هزارو 200 ریال واریز شد که با اختصاص این 500 میلیارد ریال ، مابه التفاوت تامین شده و به حساب باغداران واریز خواهد شد.

وی گفت: با اختصاص این اعتبار باغدارانی که مرکبات را ذخیره کردند و مرکبات آنان پوسیده شد از کمک بلاعوض دولت بهره مند خواهند شد.

حیدرپور اظهار داشت:همچنین 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با بهره 10 درصد تا قبل از عید در اختیار باغداران خسارت دیده قرار می گیرد.

وی ادامه داد:برای فرهنگ سازی بیمه محصولات کشاورزی صندوق های بیمه گذار تا قبل از عید 200 میلیارد ریال خسارت به صاحبان باغهای بیمه شده پرداخت می کنند.

استان مازندران 110هزار هکتار باغ مرکبات دارد که از آن سالانه به طور متوسط 2 میلیون و 500 هزار تن محصول برداشت می شود.

سرمای اوایل آذرماه امسال به 30 درصد محصول باغهای مرکبات مازندران خسارت زد .

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید