Performancing Metrics

اینترنت گران نمی‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 389147
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1395 - 17:11
مجلس صبح امروز طرح افزایش تعرفه اینترنت به منظور کمک به بخش‌های مختلفی مانند بهداشت و درمان را رد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حدود دو سال قبل در مجلس مصوبه ای به تصویب رسید که بر اساس آن مبلغ ۱۰ ریال به قیمت هر پیامک افزوده می‌شد تا این مبلغ به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز شود.

به تازگی نیز پیشنهاداتی مطرح شده بود که بر اساس آنها مجلس می‌توانست این بار بر گرانی اینترنت رای دهد تا بدین ترتیب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شود به ازای فروش هر مگابیت اینترنت، مبلغ ۱۰ ریال از شرکت های فروشنده أخذ و به حساب درآمد اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز کند تا به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده، پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری و نیز تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی و کمک به هزینه درمان بیماران تحت پوشش نهادهای حمایتی و یا صعب‌العلاج هزینه شود.

این موضوع که در بند الحاقی تبصره ۱۸ برنامه بودجه سال ۱۳۹۶ مورد اشاره قرار گرفته بود، صبح امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، مورد بررسی قرار گرفت و بهارستان نشینان با اجرای آن مخالفت کرده و بر حذف این بند رای دادند.

در همین راستا وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد:خوشبختانه مخالفت این وزارتخانه با طرح افزایش قیمت اینترنت به منظور کمک به سایر بخش‌ها مورد تائید نمایندگان قرار گرفت و این طرح در مجلس رد شد.

محمو واعظی در ادامه به تشکر از نمایندگان مجلس پرداخته و در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرده است:سیاست وزارت ارتباطات همواره کاهش قیمت اینترنت به منظور حمایت از توسعه کسب و کارهای اینترنتی و کاهش هزینه‌های خانواده‌هاست و در همین راستا ما با طرح افزایش قیمت اینترنت مخالف بودیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید