Performancing Metrics

حداقل هزینه معیشت کارگران تعیین شد | اتاق خبر
کد خبر: 389208
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395 - 09:28
هزینه سبد معیشت خانوار به عنوان یکی از معیارهای تعیین مزد سال آینده در جلسه امروز ستاد مزد و با توافق سه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت ٢ میلیون و ٤٨٩ هزارتومان تعیین شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی خدایی، عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ضمن اعلام این خبر،  با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز ستاد مزد ۹۶ برای تعیین هزینه سبد معیشت زندگی کارگران برای سال ۹۶ گفت: بعد از ۸ جلسه بررسی های آماری در کارگروه تخصصی مزد با استناد به آمار و اطلاعات دریافتی از مراجع رسمی آماری، در نهایت توافق گروه های کارگری، کارفرمایی و نماینده دولت هزینه سبد معیشت خانوار برای تعیین مزد سال آینده تعیین شد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه میانگین تعداد اعضای خانوار برای تعیین هزینه سبد معیشت خانواده ۳.۵ نفر در نظر گرفته شد، گفت: بر این اساس با توافق شرکای اجتماعی حداقل هزینه سبد معیشت برای یک خانواده ۳.۵ نفره برای سال آینده ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد.

عضو کارگری شورای عالی کار ادامه داد: این نرخ با در نظر گرفتن حداقل قیمت ها در تمام اقلام تعیین شده است.

این فعال کارگری گفت: امسال برای نخستین بار پیش از تعیین مزد سالانه، با توافق شرکای اجتماعی هزینه سبد معیشت زندگی کارگران مورد بررسی قرار گرفت تا حداقل دستمزد سال آینده بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین شود.

خدایی تصریح کرد: خروجی جلسات ستاد مزد برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده جهت تصمیم گیری به شورای عالی کار ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید