Performancing Metrics

افزایش برداشت از میدان آذر به ۳۰ هزار بشکه در روز | اتاق خبر
کد خبر: 390358
تاریخ انتشار: 30 اسفند 1395 - 11:15
معاون شرکت ملی نفت ایران خبر داد؛
یک مقام مسئول گفت: پس از آغاز مرحله نخست تولید زودهنگام میدان آذر با چهار حلقه چاه و تولید روزانه ١٥ هزار بشکه، برداشت از این میدان مشترک تا آخر اردیبهشت ٩٦ به ٣٠ هزار بشکه در روز می‎رسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا منوچهری، معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: آغاز فرآیند مطالعات و نتایج آن، افق صنعت نفت ایران را روشن کرد و اجرای پروژه‌های ارتقای ضریب بازیافت از مخازن نفتی با هدف افزایش برداشت نفت از میدان‌ها دریچه‌ای جدید به روی این صنعت می‌گشاید.

وی درباره طرح توسعه میدان آزادگان تصیح کرد: رقم کنونی برداشت نفت خام از میدان آزادگان جنوبی  به ٧٠ هزار بشکه در روز رسیده و براساس برنامه قرار است تا پایان فروردین ماه این رقم به ٨٥ هزار بشکه و تا پایان اردیبهشت ماه به ١١٠ هزار بشکه در روز برسد.

به گفته معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، برداشت نفت خام از میدان یاران جنوبی در مرحله نخست، اواخر بهار سال ٩٦ با رقم ١٠ هزار بشکه در روز آغاز خواهد شد و تا پایان سال ٩٦ به ٢٥ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

منوچهری عنوان کرد: با پیشرفت در پروژه‌های نفت و گاز در فازهای پارس جنوبی، میدان‌های غرب کارون، میدان آذر در استان ایلام و لایه نفتی پارس جنوبی، گام‌های بزرگی در راه استقلال بخش اقتصادی کشور و برداشت از منابع میدان‌های مشترک که در زمره اهداف مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارند، برداشته می شود که بخش عمده این فعالیت‌ها را شرکت‌های ایرانی و متخصصان توانمند داخلی انجام داده‌اند.

وی افزود: مسیر رشد، ارتقا و بالندگی در همه این پروژه ها طی شده است و اکنون که در آستانه نوروز و سال نو قرار داریم، بهره‌برداری از این طرح‌ها هدیه ای است که تلاشگران صنعت نفت به ملت ایران می‌دهند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی ایران گفت: ارزش پروژه‌های آماده افتتاح در پارس جنوبی آماده و لایه نفتی پارس جنوبی، به ٢٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌رسد که در تاریخ صنعت نفت ایران و توسعه کشور بی سابقه بوده است.

منوچهری عنوان کرد: افزایش تولید در بخش نفت و گاز سبب ارتقای تراز انرژی و جایگاه ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و از لحاظ رقابتی در بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بی وقفه در وزارت نفت برای افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفت با تکیه بر بهره گیری از فناوری‌های روزآمد دنیا، تصریح کرد: براساس مطالعات اخیر که ازسوی کارشناسان داخلی و خارجی روی میدان‌های نفتی انجام شده است، برخی از میدان‌هایی که اکنون برای نمونه روزانه حدود ٥٠ هزار بشکه نفت از آنها برداشت می‌شود این استعداد را دارند که با به‌کارگیری روش‌های جدید تولیدشان به روزانه ٣٠٠ هزار بشکه برسد.

 معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که تاکنون نتایج مطالعات و گزارش‌های افزایش تولید در باره ١٥ میدان را از شرکت‌های داخلی و خارجی دریافت کرده‌ایم، گفت: این مطالعات نشان دهنده توانایی بالای ایران برای افزایش تولید نفت خام است و پروژه‌ عظیم افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی سال آینده آغاز خواهد شد.

منوچهری درباره برگزای مناقصه‌های نفتی گفت: به منظور برگزاری مناقصه، دعوتنامه‌ها برای شرکت‌های بین‌المللی فرستاده شده و مذاکرات اولیه برای تشکیل کنسرسیوم‌های شرکت کننده در مناقصه انجام شده است و مناقصه در سال ٩٦ برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که برای اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ و ارزشمند نفتی با شرکت‌های داخلی و خارجی در حال مذاکره هستیم، تصیح کرد: اجرای این پروژه‌ها دریچه‌ای جدید به روی صنعت نفت ایران می‌گشاید و در عمل با آغاز فرآیند مطالعات و نتایج حاصل از آن، هدف روشن کردن افق برای صنعت نفت ایران و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی محقق شده است.

وزارت نفت بر اساس راهکاری که متضمن حداکثر منافع ملی باشد، توجه به مقوله انتقال فناوری و استفاده حداکثری از ساخت داخل مطابق با اهداف برنامه ششم توسعه کشور، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست رشد و ظرفیت سازی طراحی شده در صنعت نفت این فعالیت‌های توسعه‌ای را پیش می‌برد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید