Performancing Metrics

لامپ‌های مراکز عمومی امروز برای یک ساعت خاموش می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 390687
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396 - 11:49
به مناسبت روز جهانی «ساعت زمین»؛
امسال نیز به مناسبت روز جهانی «ساعت زمین» امروز، شنبه ۵ فروردین، لامپ‌های مراکز عمومی کشور از جمله وزارت نیرو برای یک ساعت خاموش می‌شود.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، از سال ۱۹۷۰ هر سال ۲۲۲ آوریل به عنوان «روز زمین» جشن گرفته می‌شود. در حال حاضر این روز به عنوان «روز بین المللی مادر زمین» شناخته می‌شود، و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران مردم برای محافظت از زیبایی‌های سیاره برای نسل آینده سعی می‌کنند تا در آن روز به مدت یک ساعت تمام لامپ‌ها و وسایل الکتریکی به ویژه در مراکز عمومی را خاموش کنند.

این رویداد جهانی از جانب صندوق جهانی طبیعت سازماندهی شده و هدف از آن آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است.

ساعت زمین نخستین بار ازجانب روزنامه سیدنی «مورنینگ هرالد» در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲.۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند.

پس از این اقدام شهر سیدنی استرالیا، هر سال تعداد بیشتری از شهرهای جهان این روز را گرامی داشتند و به آن پیوستند.

نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد و تاکنون نیز ایران در ۵ برنامه متوالی برای پاسداشت این روز مشارکت فعال داشته است.

پیش بینی می‌شود امسال با توجه به جدی شدن مباحث تغییر اقلیم در جهان و با توجه انعقاد «قرارداد پاریس»، روز جهانی «ساعت زمین» با استقبال تعداد بیشتری از شهرها و روستاهای جهان روبرو شود و وزارت نیرو نیز در این حرکت جهانی همراهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید