Performancing Metrics

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از طرح‌های ملی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است | اتاق خبر
کد خبر: 392103
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1396 - 18:30
وزیر جهادکشاورزی:
وزیر جهادکشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه ای از طرح های ملی اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی دانست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود حجتی در بازدید از پروژه‌های گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس با بیان این مطلب گفت: طرح توسعه گلخانه‌‎ها در سراسر کشور، یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی است و دولت نیز از این طرح‌ها حمایت می‌کند.   

وی افزود: خوشبختانه در منطقه آزاد ارس همکاری بسیار خوبی بین بخش خصوصی و مدیریت منطقه به وجود آمده که این همکاری باعث به وجود آمدن عظیم ترین پروژه گلخانه ای کشور شده است.   

حجتی تصریح کرد: زنجیره تولید ایجاد شده و صادرات محصولات در فاز اول، باعث افتخار کشور است و آخرین فناوری های روز استفاده شده در این مجتمع گلخانه ای، شایسته توجه است.  من به عنوان یک ایرانی به خودم می بالم که چنین زمینه‌های تولید و اشتغال در منطقه آزاد ارس ایجاد شده است.   

وی خاطرنشان کرد: بهره وری در زمینه آب، ارزش افزوده در زمینه تولید محصولات و اشتغالزایی برای 12 نفر در هر هکتار از دستاوردهای مهم این سرمایه گذاری است. دولت نیز آماده است تا در این زمینه هر نوع پشتیبانی و حمایت‌های لازم از جمله مجوزها و پشتیبانی‌های فنی را انجام دهد.   

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: هر نوع سرمایه گذاری در زمینه تولید و اشتغال، مصداق بارز باقیات صالحات است و نوع رفتار با سرمایه گذاران باید شبیه رفتار ما با خیران باشد.   

وی با بیان اینکه کشت در گلخانه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید، اشتغال پایدار و تخصصی و ارزآوری را به همراه دارد خطاب به مدیران گلخانه افزود: اقدام شما در سرمایه گذاری برای واحد تولیدی علاوه بر جنبه اقتصادی از هر فعالیت خیریه‌ای با برکت‌تر است.   

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی و دانش بنیان در بخش کشاورزی همانند گلخانه‌ها، منابع درآمدی بی‌پایان و مولد در مقایسه با نفت و گاز برای کشور دارد ادامه داد: بهره برداری از این منابع برای ثروت‌زایی کشور لازم است و برای این منظور باید از دانش، تکنولوژی و مشارکت کارآفرینان بهره گیری شود و وزارت جهاد کشاورزی هرگونه حمایت‌ و پشتیبانی‌ را از متقاضیان و کارآفرینان در احداث واحدهای گلخانه ای می‌کند.   

گفتنی است، سفر وزیر جهاد کشاوزی به منطقه آزاد ارس در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی بوده استو طرح توسعه بهره برداری از رودخانه مرزی ارس نیز با حضور وزیر جهادکشاورزی افتتاح شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید