Performancing Metrics

مردم تعیین می‌کنند شرکت‌های خارجی به ایران بیایند یا فرار کنند! | اتاق خبر
کد خبر: 392200
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 14:40
وزیر نفت:
وزیرنفت با تاکید بر اینکه تصمیم مردم درمورد حضور شرکت های خارجی در ایران تعیین کننده است،اظهار کرد:مردم در ٢٩اردیبهشت تصمیم خواهند گرفت شرکت های خارجی به ایران بیایند یا فرار کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درحاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران از تولید بنزین در ستاره‌خلیج فارس از اواسط هفته جاری خبر داد و گفت: اولین تولید بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در میانه هفته جاری رخ می‌دهد و ما به این هدف می‌رسیم و به صورت مستمر از این پالایشگاه بنزین تولید می‌کنیم.

وی در مورد زمان افتتاح رسمی بنزین‌سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس توضیح داد: منتظر هستیم تا فرآیند اجرا شود تا مطمئن نشویم، اقدامی نمی‌کنیم. ما احتیاجی به کارهای نمایشی نداریم.

وزیر نفت در ادامه در زمینه زمان برگزاری مناقصه‌های نفتی گفت: مناقصه به صورت محدود برگزار و از پنج یا شش شرکت خارجی دعوت خواهد شد. این شرکت‌ها پیشنهاد فنی و بعد پیشنهاد مالی و بازرگانی خود را ارائه می‌کنند. البته با برخی شرکت‌ها امضای تفاهم‌نامه صورت گرفته و اطلاعات میدان‌ها به آنها داده و پیشنهاد فنی آنها در حال آماده‌سازی است.

زنگنه در ادامه در مورد مذاکره با هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد B توضیح داد: برای مذاکره با هندی‌ها زمان زیادی صرف کردیم اما چیزی از مذاکره با هندی‌ها عاید کشور نمی‌شود. البته هنوز نمی‌گوییم مذاکرات شکست خورده و نتیجه مذاکرات بستگی به نظر طرف مقابل دارد.

تمایل گاز پروم برای توسعه میدان فرزاد

وی از اعلام تمایل گاز پروم روسیه برای مطالعه میدان فرزاد A و B خبر داد و گفت: این شرکت روسی هم برای توسعه میدان فرزاد اعلام آمادگی کرده است. همچنین ممکن است در این میدان یک چاه اکتشافی حفر کنیم یا به روشی غیرمتعارف این میدان را توسعه دهیم. روشی مانند EPCF.

دعوت زنگنه از مردم برای حضور در انتخابات

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه همه میدان‌های مشترک در اولویت قرار دارد، گفت: هنوز مشکلات بانکی وجود دارند که بخشی از این مشکلات روانی هستند و بخشی دیگر به دلیل احتیاط خارجی‌ها است. انتخابات ریاست‌جمهوری در این زمینه تعیین‌کننده است. میزان مشارکت مردم و گرایش مردم برای آینده ایران مهم است. من از مردم دعوت می‌کنم با قدرت تمام به حداکثر مشارکت در انتخابات حضور داشته باشند.

زنگنه ادامه داد: مردم باید سرنوشت خود را با رایی که می‌دهند تایید کنند. جهان نگاه می‌کند تا ببیند دولت چقدر اقتدار دارد. ما کشور مقتدری با رهبری حکیم داریم. اصل بر این است که در دولت عادی همه میدان‌های مشترک قرارداد داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید