Performancing Metrics

ایران میزبان اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی تعاون شد | اتاق خبر
کد خبر: 392209
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 16:45
رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد؛
با امضای تفاهم‌ نامه‌ای، ایران میزبان سیزدهمین اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی تعاون در آبانماه سال ۹۷ شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه میزبانی سیزدهمین اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی تعاون در آبانماه سال ۹۷ به امضا رسید.

در همین رابطه بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در تهران فرصت مناسبی برای بخش تعاون است که به آسانی به دست نیامده، برگزاری این مجمع را از نظر جایگاه بین‌المللی به دلیل حضور نماینده ICA GLOBAL  (مجمع جهانی تعاون) و سایر اعضای هیات‌مدیره بسیار مهم دانست.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به مزایای فراوان برگزاری این مجمع در ایران گفت: با این میزبانی، امکان مطرح کردن ایران در اجلاس جهانی که پاییز سال ۲۰۱۷ در مالزی برگزار می‌شود، به وجود خواهد آمد و این امر، عملا یکی از بهترین اتفاقات در بخش تعاون خواهد بود و دستاوردهای زیادی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی افزود: یکی از استراتژی‌های کشورها برای داشتن نفوذ پایدار و مستمر در فضای بین‌المللی، میزبان شدن در مجامع است که خوشبختانه این امر با رایزنی‌های صحیح و مذاکره با اعضای موثر ICA مناسب برای ایران مهیا شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که رئیس مجمع جهانی تعاون بخش آسیا و اقیانوسیه، فرد ذی‌نفوذ  چینی و  نایب رئیس اول نماینده پر نفوذ مجلس هند و رییس اتاق تعاون هند است، دریافت میزبانی کار ساده‌ای نبوده، اما با رایزنی هایی که در هیات‌مدیره صورت گرفت، وضعیت به نحوی پیش رفت  که برای میزبانی ایران اجماع باشد.

عبداللهی به برنامه‌ریزی صحیح و تعریف نیازها برای برگزاری مناسب مجمع اشاره کرد و افزود: در آسیا و اقیانوسیه، کشورهایی از جمله کره، ژاپن، سنگاپور، استرالیا، نیوزلند، چین و هند بخش تعاون بسیار قوی دارند و حضور آنها در چنین فضاهایی برای ایران، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: علاوه  بر تاثیر مهم در بخش تعاون، با توجه به اینکه حضور در این اجلاس، ثبت‌نامی است و اعضاء حق عضویت بالایی می‌پردازند، در کنار درآمدزایی به صورت مستقیم، به طور قطع موجبات درآمدزایی غیرمستقیم برای کشور نیز محصول جانبی این میزبانی خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد تا ایران با میزبانی سیزدهمین اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی تعاون، علاوه بر نفوذ بیشتر در ICA بتوانیم جدا از منافع مستقیم، برکات بیشتری را برای بخش تعاون به ارمغان آورد.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که مجمع جهانی تعاون بخش آسیا و اقیانوسیه، بالاترین مرجع بخش تعاون در جهان است و به دلیل ارتباطاتی که این مجمع با سازمان ملل در زیر شاخه UNDP (برنامه عمران سازمان ملل متحد) و ILO (سازمان جهانی کار) دارد، برگزاری اجلاس آن برای ایران، بسیار مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید