Performancing Metrics

برخورد با تغییر کاربری باغات چای | اتاق خبر
کد خبر: 392254
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396 - 17:25
رییس سازمان چای تاکید کرد
رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: با تغییر کاربری باغات چای با به شدت مخالفیم و از طریق ادارات چای به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و مسئولان اعلام می کنیم و آنها برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان در خصوص وضعیت چای سنواتی و فروش چای های سنواتی گفت: چای سنواتی یعنی چای که از تولید آن بیش از سه سال گذشته باشد که قابلیت شرب ندارد. با توجه به نظر سازمان غذا و دارو و استاندارد چای از تاریخ تولید فقط سه سال قابلیت شرب دارد، آن هم در صورتی که در شرایط مناسبی انبار شده باشد.

وی افزود: بعد از سال ۱۳۸۹ هیچ چای بیش از سه سال باقی نماند و حتی باقیمانده تولید سال ۱۳۹۳ در سال ۱۳۹۴ فروش رفت.

روزبهان ادامه داد: چای‌های سنواتی موجود با مساعدت دستگاه های ذیربط و قوه قضائیه در انبارهای پلمب شده باقی ماند و حتی ۳۰ هزار تن از چای موجود از سال ۱۳۷۹ بنابر مصوبه دولت مقرر شد فقط برای مصارف صنعتی و با کنترل دستگاه های ذیربط به خارج از کشور صادر شود.

رییس سازمان چای کشور تصریح ‌کرد: همه این عوامل کمک کرد تا مشکل چای معروف به سنواتی حل و فصل شود. همچنین در جواب به وضعیت تغییر کاربری باغات چای با صراحت با تغییرکاربری به شدت مخالفیم.

وی افزود: از طریق ادارات چای به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و مسئولین اعلام می کنیم و آنها برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.

رییس سازمان چای کشور درباره اینکه با توجه به نزدیک شدن برداشت برگ سبزچای برای سال جدید دولت تدبیر و امید چه برنامه ای دارد و سهم دولت و سهم کارخانجات از قیمت خرید برگ سبز چقدر است؟ تصریح کرد: برنامه دولت استمرار خرید تضمینی است یعنی به هیچ وجه دولت در شرایط کنونی و تا زمانی که چای نیاز به خرید تضمینی داشته باشد، از این مساله عدول نخواهد کرد.

روزبهان گفت: در بودجه سالانه خرید تضمینی پیش بینی شده است. با توجه به شرایط جوی مناسب و سرمای هوا در هفته دوم اردیبهشت چین شروع می شود. امسال دولت مثل سال قبل و بیشتر از سال قبل بسته‌های حمایتی را برای چایکاران دارد از جمله آبیاری تحت فشار با پرداخت ۸۵ درصد هزینه آبیاری و پرداخت وامهای بدون بهره پنج ساله که جزو حمایت های دولت است.

در سال جاری با مصوبه شورای اقتصاد هفت درصد افزایش قیمت برگ سبز چای را شاهد بودیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید