Performancing Metrics

اصلاح قوانین کار از مطالبات مهم کارگران | اتاق خبر
کد خبر: 392257
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396 - 19:12
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح کرد:
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور گفت:یکی از مطالبات مهم کارگری اصلاح قوانین کار است که در همایش های سالانه کشوری بخش زیادی از این مطالبات پیگیری شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اکبر شوکت در جمع خبرنگاران در خانه کارگر استان قم عنوان کرد: 750 هزار نفر در قم بیمه تامین اجتماعی هستند که در این میان 230 هزار نفر بیمه اصلی و بقیه خانواده این بیمه شدگان هستند.  

دبیر اجرایی خانه کارگر قم افزود: خانه کارگر تلاش کرده است همچون خانواده ای به حمایت از قشر کارگر بپردازد و اختلافات و مشکلات را در داخل خانه حل کند. اتحاد خوب میان تشکل های کارگری و کارفرمایی و اداره کار و امور اجتماعی موجب شده تشکل های کارگری با تکیه بر اعتبار بیشتری در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

شوکت بیان کرد:استان قم ظرفیت های بالنده ای را در پیگیری مشکلات کارگران در تعامل با کارفرمایان به وجود آورده است که نسبت به استان های دیگر موفق تر عمل کرده ایم. 

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: تورم بالای سالهای 91 و 92 موجب شد صنعت ساختمانی با 300 درصد افزایش قیمت ساخت مواجه شود در حالی که در دولت یازدهم تورم در بسیاری از عرصه ها شکسته شد. اقشار ضعیف جامعه برداشته شدن تحریم ها را لمس کردند و گشایش های معیشتی نمود پیدا کرد تا جایی که حقوق کارگران به یک میلیون و 300 هزار تومان نیز افزایش یافت و برای اولین بار سبد معیشتی کارگران در شورای عالی کار مطرح گردید.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: قم از نظر منابع و بودجه در رتبه های آخر قرار دارد و سهمیه بیمارستان تامین اجتماعی برای قم جوابگوی بیماران نیست و باید بیمارستان فوق تخصصی بیش از 350 تخت خوابی برای قم در نظر گرفته شود. بیمارستان های تامین اجتماعی کلیه خدمات را رایگان در اختیار بیماران قرار می دهد و هزینه های ان از طریق بیمه تامین می شود از این رو باید مورد حمایت لازم برای اقشار ضعیف جامعه باشد.

وی گفت:ما شرایط دولت را درک می کنیم که با کمترین بودجه دولت را تحویل گرفت اما بارقه های امید وجود دارد و امیدواریم با کنترل تورم و روتق اقتصادی بتوانیم جشن اقتصاد کارگران و اقشار ضعیف را در این کشور بگیریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم، ایمنی در کار را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:در ده سال گذشته 13 هزار نفر در کشور بر اثر حوادث کار از دنیا رفته اند البته در سالهای اخیر این آمار به دلیل آموزش های لازم کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: عدم نظارت کافی بر کارگاه‌ها و مسائل ایمنی و عدم استقرار مسئول ایمنی که حقوق خود را از کارفرمایان می گیرند در حالی که باید حقوق این افراد از نظام مهندسی و سازمان ها تامین شود به همراه بیمه مسئولیتی که کارفرما را نسبت به ایمنی بی تفاوت می کند همگی دست به دست هم داده و محیط نا امنی را ایجاد کرده است.

شوکت بیان کرد:عدم آموزش کارگران و پیکانکاران در صنعت و ساختمان از جمله علل افزایش حوادث ناشی از کار است از سوی دیگر در جهت حمایت از قشر کارگر و ارائه آموزش های مهارتی فنی حرفه ای و تعاونی عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته کارگر در استان قم نیز گفت: معیشت و بیمه و ایمنی کارگران سه رکن مهم راهبردی در توسعه تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عباس شیری ظهر امروز در نشست خبری خانه کارگر برگزار شد، اظهار کرد: کارگران با حقوق پایین،معیشت سختی را می گذرانند و ما وظیفه داریم در اصلاح قوانین و بازنگری بر برخی از مواد قانونی، راهبردی در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی این قشر داشته باشیم.

شیری افزود: متاسفانه گاهی حوادث ناشی از کار گریبان قشر کارگر را می گیرد که در این زمینه افزایش مهارت های لازم می‌تواند زمینه ساز ارتقای سطح ایمنی کارگران باشد.

وی بیان کرد: در راستای عدالت و تحقق مطالبات کارگران باید سازوکار توسط مجلس شورای اسلامی فراهم شود تا قانونی در جهت حمایت از کارگر وضع شود و تعریف واحدی برای حمایت از جامعه کارگری ارائه شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته کارگر در استان قم اظهار داشت: ۹۲۰ هزار تومان حداقل حقوق کارگران فقط یک سوم مبلغی است که در کشور به عنوان خط فقر شناخته می‌شود و متاسفانه همین حداقل حقوق ۹۲۰ هزار تومان هم در بسیاری موارد به کارگر پرداخت نمی‌شود. قطعا وقتی خانواده ای دچار فقر شد آسیب های اجتماعی ناشی از ان فقر دامن جامعه را هم خواهد گرفت.

شیری بیان کرد:در حدود 22000 کارگر ثبت شده دارای کارت مهارت در قم به کار مشغولند که در حدود 20000 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.


انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید