Performancing Metrics

مذاکره با فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا برای اجرای پروژه در خوزستان | اتاق خبر
کد خبر: 392358
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1396 - 16:57
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو در آیین امضای دو تفاهم نامه برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان گفت: باید تمام امکانات موجود را برای اجرای پروژه های خوزستان بسیج کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزیر نیرو با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های جدید برای مردم استان مقاوم و شهیدپرور خوزستان گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود برای تجهیز مالی این پروژه های عظیم استفاده کرد.

وی افزود: وزارت نیرو از یک سال پیش برای تامین مالی این پروژه ها با شرکت های معتبری از کشورهایی چون فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ... وارد مذاکره شده است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که با توجه به کاهش درآمدهای دولت امکان تامین مالی کلیه پروژه ها از طریق صرفا امکانات داخلی وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم از طریق فاینانس بخشی از این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: باید تمام ابزارها و امکانات موجود را در این زمینه بسیج کرد و نباید گذاشت مردم عزیز خوزستان بیش از این معطل افتتاح پروژه ها بمانند.

وی خاطرنشان کرد: البته برای اجرای برخی از این پروژه ها راه حل های کم هزینه تری مانند استفاده از ظرفیت برخی نیروگاه های استان برای نصب آبشیرین کن بجای بخش بخار وجود دارد که بایستی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.  

چیت چیان ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ میلیارد تومان قرار است در سه سال آتی برای آبرسانی و طرح های تصفیه فاضلاب استان هزینه شود.

وی گفت: امیدواریم اجرای این طرح ها بتواند بخشی از عقب ماندگی های استان را جبران کند، نباید فراموش کرد که خوزستان اسوه مقاومت و ایثار ما در ۸ سال جنگ تحمیلی بوده است و ما به مردم این استان مدیونیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید