Performancing Metrics

فعالیت 490 تولیدکننده خصوصی برق | اتاق خبر
کد خبر: 392424
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 13:43
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو از فعالیت 490 تولیدکننده بخش خصوصی در حوزه تولید برق از منابع تجدیدشونده خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی درباره اهمیت تولید برق به این روش در ایران، اظهار کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از نعمت‌هایی است که در تمام کشور به نوعی وجود دارد و استفاده از گاز، آب‌های زیرزمینی گرم و حتی زباله که یکی از مشکلات شهرها است امکان‌پذیر است. حتی تولید برق از زباله‌های شهری نیز می‌تواند یکی از مشکلات زیست محیطی شهرها را حل کند.

وی افزود: در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به انرژی‌های تجدیدپذیر شده است. افتتاح اولین نیروگاه خورشیدی در اراک با تولید 1 مگاوات و سپس نیروگاه همدان هر کدام 7 مگاوات تولید برق داشته است که اکنون در اصفهان بزرگترین نیروگاه تولید برق با ظرفیت 10 مگاواتی افتتاح شد و این روند با سرعت ادامه خواهد داشت.  

وزیر نیرو اظهار کرد: در ابتدای کار دولت تنها سه تولیدکننده خصوصی برق از منابع تجدیدپذیر داشته‌ایم و امروزه 490 تولیدکننده بخش خصوصی در برق تجدیدشونده داریم و این آینده کشور را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: شهرهای بزرگ کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند و در آغاز دولت در شهر اصفهان تنها 75 روز سالم داشته‌ایم و اکنون با تلاش‌های فراوان به حدود 300 روز در سال رسیده است. البته 65 روز دیگر آلوده است که برای آن نیز تلاش خواهیم کرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه یکی از برکات این نیروگاه‌ها انرژی پاک است که باعث آلودگی و تولید گازهای گلخانه‌ای نمی‌شود، اظهار کرد: در پانزده سال اخیر که شاهد خشکسالی هستیم و کشاورزان در فشار قرار دارند اقلیم تغییر کرده است و با روی آوردن به انرژی تجدیدپذیر زندگی خود و آینده را از مشکلات تضمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این نوع تولید برق متکی به منابعی است که در هر منطقه وجود دارد و وقتی از اینها برای تولید برق استفاده می‌شود تولید ملی افزایش و امنیت عرضه انرژی ارتقا پیدا می‌کند.

وزیر نیرو افزود: تولید متمرکز برق علاوه بر اینکه نیازمند سوخت فسیلی است نیازمند خطوط انتقال برق نیز است ولی اینگونه نیروگاه‌ها در هر خانه‌ای می‌تواند تولید شود.

وی اظهار کرد: این نیروگاه‌ها می‌توانند در اندازه‌های مختلف ایجاد شوند و با هر میزان سرمایه می‌توان این نوع تولید برق را ایجاد کرد و نقشی جدی و گسترده در تولید برق داشت.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه این نوع تولید اقتصادی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و دولت حمایت ویژه‌ای از این نوع تولید دارند و سازمان ساتبا قرارداد خرید تضمینی 20 ساله ایجاد می‌کند و این تضمین حمایتی است که دولت از این کار دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید