Performancing Metrics

احتیاجی به اقدام‎های نمایشی نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 392427
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 14:13
وزیر نفت؛
وزیر نفت گفت: تا زمانی که از پالایشگاه ستاره خلیج فارس به طور مستمر بنزین تولید نشود، هیچ مراسمی برای افتتاح نخواهیم داشت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه گفت: آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در صورت تولید مطمئن و مستمر بنزین از این پالایشگاه برگزار خواهد شد و ما هیچ احتیاجی به اقدام‌های نمایشی نداریم.

وی افزود: تا زمانی که از تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطمئن نشده‌ایم، هیچ مراسمی برگزار نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت۳۶۰ هزار بشکه در حال ساخت است که فاز نخست آن نیز در آستانه افتتاح قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت نفت، با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ٥ به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه و ایران به صادرکننده این فرآورده بدل می‌شود.

تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد از دیگر محصولات این واحد پالایشی هستند و ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه است.

پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور است که با بهره‌برداری کامل آن معادل، ٥٥ درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاه‌های کشور  بنزین تولید می شود تا مجموع تولید بنزین کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز برسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید