Performancing Metrics

۷۵ درصد اشتغال سال ۹۵ در بخش خدمات شکل گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 392581
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1396 - 11:48
معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد
معاون اشتغال وزیر کار با تشریح جزئیات طرح کارانه جوانان، تمرکز بر بخش خدمات و بنگاههای خرد و کوچک را اولویت ایجاد اشتغال در دولت یازدهم عنوان کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عیسی منصوری اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است تا سند ملی اشتغال را به منظور دستیابی به نرخ بیکاری تک رقمی در پایان برنامه تدوین کند که طبعا در قالب این سند می‌توانیم به جنبه‌های فراگیر و دقیق سیاستگذاری استراتژیک برای ایجاد اشتغال پایدار دست پیدا کنیم.

وی که در همایش زنان کارگر در وزارت کار سخن می گفت، ادامه داد: در دولت یازدهم تلاش ویژه‌ای برای خروج از بحران رشد منفی و ایجاد ثبات اقتصادی صورت گرفت که حاصل آن تحقق رشد اقتصادی ۷ درصدی بود.

معاون اشتغال وزیر کار با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد اشتغال جدید در سال گذشته در بخش خدمات صورت گرفته است، تمرکز بر بنگاههای خرد و کوچک، بخش خدمات و مشاغل غیر رسمی را در اولویت ایجاد اشتغال دانست.

او در ادامه با تشریح جزئیات طرح کارانه اشتغال جوانان، گفت: هدف طرح این است که دانش آموختگان و فارغ التحصیلان جویای کار پس از توافق با کارفرما و برای آشنایی با محیط کسب و کار دوره های کارورزی را ظرف شش ماه در کارگاه بگذرانند و از یک سوم حداقل دستمزد به علاوه بیمه حوادث بهره مند شوند.

منصوری خاطرنشان کرد: در صورتی که فارغ التحصیلان در کارگاهها به طور رسمی شاغل شوند، کارفرمایان نیز به مدت دو سال معادل بیمه سهم کارفرما از مشوقهای دولتی برخوردار خواهند شد.

به گفته وی در حال حاضر دوره‌های مهارتی برای آشنایی با محیط واقعی کسب و کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال ارائه است تا افراد پس از کسب مهارتهای لازم وارد بازار کار شوند.

معاون وزیر کار همچنین به اجرای طرح اشتغال فراگیر فقر زدا توسط وزارت کار اشاره و اظهار کرد: در قالب طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو) مطالعه و شناسایی رسته فعالیتهای اشتغالزا در مناطق بومی و استانی را انجام دادیم که بخشی از برنامه توسعه اشتغال محور در قالب طرح تکاپو از سال گذشته آغاز شد و بخش دیگر در سال ۹۶ ادامه می یابد.

منصوری، از فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، صنایع دستی و پوشاک به عنوان رسته های اشتغال در طرح تکاپو یاد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید