Performancing Metrics

۳۵ درصد محصولات کشاورزی کشور آلودگی شیمیایی دارند | اتاق خبر
کد خبر: 392582
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1396 - 12:03
عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی آلودگی شیمیایی دارند، گفت: ارگانیک کردن محصولات کشاورزی نیاز به کار کارشناسی دارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز بنیادی درباره ضرورت ارگانیک کردن محصولات کشاورزی، افزود: ارگانیک کردن محصولات کشاورزی نیاز به کار کارشناسی و اقدامات طولانی مدت دارد زیرا اقدامی زمان بر است، اما این مهم به منزله بی توجهی به بحث ارگانیک کردن این محصولات نیست.

وی ادامه داد: ارگانیک کردن محصولات کشاورزی اگرچه زمان بر است اما لازم است کلید شروع  آن در سطح کشور زده شود زیرا بسیاری از محصولات ما به ارگانیک کردن نیازمند است.

بنیادی تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی آلودگی شیمیایی دارند و بر اساس آخرین آمار حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد محصولات مختلف به جهت مصرف بی رویه سموم و آنتی بیوتیک ها آلوده هستند.

وی یادآور شد: آلوده بودن محصولات کشاورزی به سموم و آنتی بیوتیک ها منجر به افزایش مقاومت های میکروبی شده و برای سلامتی انسان خطرناک است لذا باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همه دستگاه های مرتبط باید برای ارگانیک کردن محصولات کشاورزی تلاش کنند، گفت: تمرکز بر ارگانیک کردن محصولات کشاورزی همت همه جانبه نیازمند است و تنها این وظیفه نباید بر دوش وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی سنگینی کند بلکه لازم است دیگر دستگاه ها نیز وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید