Performancing Metrics

احتمال پیوستن ترکمنستان به توافق کاهش تولید اوپک | اتاق خبر
کد خبر: 393193
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1396 - 13:18
رویترز خبر داد
رویترز به نقل از منابع آگاه در اوپک خبر داد احتمال دارد ترکمنستان به برنامه کاهش تولید اوپک که با هدف حمایت از قیمت‌ها اجرا می‌شود، ملحق شود.
 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان با هدف حذف مازاد عرضه در بازار و حمایت از قیمت‌ها، سال گذشته موافقت کردند تولیدشان را از ابتدای ژانویه امسال به مدت شش ماه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

نفت از زمان اعلام این توافق پشتیبانی شد اما سطح ذخایر جهانی نفت بالا مانده و باعث شد قیمت‌ها اخیرا به نزدیک ۵۰ دلار عقب نشینی کنند. این موضوع اوپک را برای تمدید مدت اجرای این توافق تا پایان سال میلادی جاری و حتی به مدت طولانی‌تر تحت فشار قرار داده است.

اوپک سایر تولیدکنندگان را به پیوستن به این توافق فراخوانده است. قرار است اعضای این سازمان و سایر تولیدکنندگان به منظور مذاکره پیرامون تمدید توافق نفتی، ۲۵ ماه مه نشستی در وین برگزار کنند. ترکمنستان و مصر قرار است در این نشست شرکت کنند.

به گفته یک منبع آگاه، انتظار می‌رود مصر و ترکمنستان برای نخستین بار در این کنفرانس شرکت کنند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی ماه گذشته در سفر به ترکمنستان اظهار کرده بود در آسیای مرکزی توافق نظری نسبت به بازارهای نفت و حفظ سطح کاهش تولید وجود دارد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ترکمنستان تولیدکننده کوچکی است و حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز تولید دارد. عدم وجود زیرساخت مناسب، صادرات این کشور را محدود کرده است.

مقامات ترکمنستان درباره گزارش رویترز حاضر به اظهارنظر نشدند.

طارق المولا، وزیر نفت مصر اظهار کرد این کشور به عنوان یک ناظر در نشست ۲۵ مه شرکت می‌کند و عرضه نفت را کاهش نخواهد داد. میزان مصرف نفت مصر بالاتر از تولید این کشور است که ۷۰۰ هزار بشکه در روز برآورد شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید