Performancing Metrics

ارائه خدمات درمانی به پیمانی‌های صنعت نفت | اتاق خبر
کد خبر: 393797
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1396 - 13:18
یک مقام مسئول خبر داد؛
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی این سازمان به نیروهای قراردادمدت موقت و پیمانکار صنعت خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حبیب الله سمیع در نشست با خبرنگاران گفت: در صورتی که نیروهای قراردادمدت موقت و پیمانکاری صنعت نفت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند و بیمه مربوطه، شرایط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را بپذیرد، ارائه خدمات به این همکاران در بخش هایی که ظرفیت خالی موجود است، امکان دارد.

وی افزود: براساس قانون، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت امکان ارائه خدمات به نیروهای قرارداد مدت‌موقت و پیمانکاری را ندارد زیرا این نیروها تابع قانون کار هستند و سرانه پرداز نیستند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به این که این سازمان رایزنی های لازم برای تحت پوشش قراردادن نیروهای قرارداد مدت‌موقت و پیمانکاری را آغاز کرده است، ادامه داد: با استقبال بسیار خوب اجرای طرح درمان غیرمستقیم در صنعت نفت، شاهد ایجاد ظرفیت های خالی درمانی هستیم که اولویت سازمان، نیروهای قراردادی و پیمانکار هستند.

سمیع اظهار کرد: البته هم اکنون در اکثر مناطق صنعتی برای همکاران قراردادی مدت موقت و پیمانکار نیز معاینات دوره ای انجام می شود.

وی با بیان این که همکاران قرارداد مدت موقت و پیمانکاری ترجیحا زیر پوشش یک بیمه باشند، گفت: این راهکار برای شتاب در پیشبرد کار بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به این که در بعضی از بخش‌ها به‌ویژه مراقبت‌های ویژه محدودیت پذیرش وجود دارد، افزود: در بخش‌های سرپایی ظرفیت خالی بسیاری وجود دارد که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای قرارداد مدت موقت و پیمانکاری را راحت تر می‌کند.

سمیع با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز تله مدیسین (پزشکی از راه دور) دریایی در سکوی نفت و گاز SPQ۱ خلیج فارس با بیش از ۱۲۰ کیلومتر فاصله با عسلویه گفت: راه اندازی این مراکز استفاده کارکنان صنعت نفت از امکانات تخصصی درمانی و بهداشتی را فراهم و از بسیاری از اعزام‌های بی رویه جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به برنامه افزایش مراکز تله مدیسین در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: برای این منظور باید زیرساخت‌های لازم از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت و همچنین واحدهای مربوطه ایجاد شود.

وی با بیان این که بیمارستان نفت تهران قدمتی ۶۰ ساله دارد، تصریح کرد: ساختمان این مرکز ارائه خدمات درمانی را هم به لحاظ قدمت و هم به لحاظ جایگاه فیزیکی که در مرکز شهر دارد، تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: خوشبختانه زمینی در منطقه میرداماد برای انتقال این مرکز در نظر گرفته شده است که به‌زودی سند آن گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید