Performancing Metrics

کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید نفت، تمدید ۹ ماهه را پیشنهاد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 393825
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 08:53
در نشست شامگاه دیروز؛
کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک، تمدید ۹ ماهه این توافق را پیشنهاد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر،  کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیشنهاد تمدید ۹ ماهه برنامه کاهش تولید را ارائه داد.

 به گزارش بلومبرگ انگلیسی، ‌ اوپک و متحدانش پس از پیشنهاد کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه برای تمدید ۹ ماهه برنامه کاهش تولید، یک گام دیگر برای اجماع بر سر تمدید این برنامه نزدیکتر شدند.

براساس بیانیه‌ منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه اوپک، کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت متشکل از ۶ کشور عضو و غیر عضو اوپک دیروز (چهارشنبه، سوم خردادماه) در وین از ادامه برنامه کاهش تولید اوپک تا ماه مارس ۲۰۱۸ حمایت کردند.  

نشست عادی ۱۷۲ اعضای اوپک و همچنین دومین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک امروز (پنجشنبه چهارم خردادماه) در وین برگزار می‌شود.

نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از کشورهای کویت، ونزوئلا و الجزایر از طرف اوپک و روسیه و عمان از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، تشکیل شده است و عربستان نیز به عنوان رئیس دوره‌ای اوپک، در این رویداد حاضر می‌شود.

 عربستان، عراق و الجزایر از جمله کشورهای عضو اوپک هستند که از تمدید توافق کاهش تولید نفت به مدت ۹ ماه حمایت می کنند. در میان کشورهای غیر عضو اوپک نیز روسیه طرفدار تمدید توافق کاهش تولید نفت است.

 با این همه، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، از جمله کویت و امارات، اعلام کرده‌اند که درباره تمدید توافق باید بررسی و بحث بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید