Performancing Metrics

۱۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات از طریق نیروگاه‎های برق آبی تامین می‎شود | اتاق خبر
کد خبر: 393850
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 16:12
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: ۱۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات از طریق نیروگاه ‎ های برق آبی تامین می‎شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید چیت‎چیان در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سد رودبار در شهرستان الیگودرز، اظهار کرد: از مجموع ۷۶ هزار و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت فعلی نیروگاه ‎‌های کشور ۱۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات از طریق نیروگاه های برق آبی تامین می شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار مگاوات نیز بیش از 2000 مگاوات در دولت یازدهم به بهره ‎برداری رسیده است، افزود: نیروگاه رودبار یکی از نیروگاه ‎ های تولید برق کشور بوده که دارای دو واحد است.

وزیر نیرو تصریح کرد: تاکنون 2200 میلیارد تومان برای اجرای سد و نیروگاه هزینه شده است که ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر در این نیروگاه هزینه می‌شود.

چیت‎چیان اضافه کرد: بخشی از اعتبارات طرح از طریق کشور چین تامین شده و این کشور همکاری های جدی در این سد داشته است.

وی گفت: در ارتباط با مشارکتی که کشور در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با مجامع بین المللی داشته، اجرای این سد و پروژه های مشابه در تحقق این سهم نقشی جدید جدی داشته است.

نیروگاه برق سد رودبار شهرستان الیگودرز با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو به بهره ‎‌برداری رسید. طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه ‎های دز اجرا شده است. بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و از معدود سدهایی از این نوع است که در دره ‎ ‌ای تنگ و باریک احداث شده است.

حجم بدنه سد حدود ۴ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب، طول تاج ۱۸۵ متر، ارتفاع از پی ۱۵۵ متر، عرض تاج ۱۵ متر و حجم مخزن آن ۲۲۸ میلیون مترمکعب است. سد رودبار الیگودرز 25 شهریورماه سال 95 با حضور وزیر نیرو آبگیری شد که امروز نیروگاه این سد به بهره‌برداری رسید، ظرفیت نیروگاه سد رودبار 450  مگاوات است که بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز طراحی‌شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید