Performancing Metrics

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار: توقع ایجاد شغل از دولت دوازدهم بیشتر است | اتاق خبر
کد خبر: 393908
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1396 - 08:36
/انتظارات از دولت دوازدهم/
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: اکنون وقت آن رسیده که به شکل عملی از رکود خارج شویم و برای اشتغال جوانان تحصیلکرده و رونق کسب و کار یک برنامه اساسی ارائه کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اولیا علی بیگی اظهار کرد: امروز مهمترین مشکل جامعه، اشتغال و بیکاری است و بیکاری در سطح جامعه یک دغدغه اساسی برای هر خانواده ایرانی و یک چالش بزرگ برای دولت دوازدهم است لذا انتظار مردم و جامعه از دولت دوازدهم توجه و اهتمام بیشتر به موضوع بیکاری و اشتغال جوانان است.

وی ادامه داد: دکتر روحانی قطعا این مساله را مدنظر خواهند داشت که رأیی که به ایشان داده شده به معنای رضایت صددرصد از عملکرد دولت یازدهم نیست و مردم با وجود آنکه به لحاظ اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند اما با شکوه به صحنه انتخابات آمدند و به رییس جمهور اعتماد کردند؛ لذا اعتقادم این است که با چنین رأیی دولت دوازدهم باید تلاش بیشتری صورت دهد تا حق واقعی مردم ادا شود.

ایجاد شغل وظیفه یک وزارتخانه نیست

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه در بحث اشتغال نباید به دنبال رفع تکلیف باشیم و تنها یک فرد یا وزارتخانه را مسئول اشتغالزایی بدانیم، افزود: همه اجزای دولت، دستگاهها، وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمانها باید دست به دست هم دهند و یک بسیج همگانی اتفاق بیفتد تا بتوانیم از بحران بیکاری جوانان تحصیلکرده عبور کنیم.

به اعتقاد وی، اگر هدف ما ایجاد شغل است باید درصدد اشتغال پایدار باشیم و از شغل‌های کاذب بپرهیزیم تا جوانان با امید و انگیزه بیشتر به کار و فعالیت ادامه دهند.

علی بیگی در عین حال با اشاره به پیش‌بینی طرح‌های متعدد اشتغال در دولتهای مختلف، گفت: هر دولتی که سر کار می‌آید، از نگاه خود یک طرح و برنامه‌ را برای ایجاد شغل طراحی و دنبال می‌کند، یکی بنگاه‌های زودبازده، یکی مشاغل خانگی و یکی تکاپو را در دستور کار قرار می‌دهد اما شخصا معتقدم که این طرح‌ها با هر عنوانی که دارند، باید خروجی و نتیجه قابل قبولی داشته باشند.

طرح‌های اشتغال متناسب با ظرفیتهای هر منطقه اجرا شود

وی خاطرشان کرد: در مبحث اشتغال نیازمند یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم که نیازهای جامعه را در سطح استانها بررسی و ظرفیتهای موجود در هر منطقه را به دقت شناسایی کند. به عنوان مثال کرمانشاه که رتبه اول بیکاری را دارد، در بخش کشاورزی از ظرفیتها و استعدادهای بالایی برخوردار است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری در تمام طرح‌هایی که در وزارت کار با هدف ایجاد اشتغال طراحی و اجرا می‌شود، باید مدت زمان و هزینه، میزان بهره‌وری و نتیجه اجرای طرح به طور کارشناسی پیش‌بینی شود تا طرح به شکست منتهی نشود و اهداف اشتغال طرح در ابعاد گسترده محقق شود.

علی بیگی بیان کرد: در طرح بنگاه‌های زودبازده از ثروت ملی کم هزینه نشد ولی آیا این طرح به تولید کمک کرد و اشتغال به وجود آورد؟ وام‌هایی که گرفته شد عمدتا از بازارهای دلالی سکه و ارز سردرآورد و یا در انبوه‌سازی به کار رفت.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان گفت: چهار سال قبل دولت را در شرایطی تحویل گرفتیم که با اوضاع بد اقتصادی، نبود رشد اقتصادی و تحریم‌های خارجی روبه رو بودیم ولی در چهار سال دولت یازدهم به یک ثبات نسبی در عرصه اقتصاد، امور بین الملل و روابط خارجی با دیگر کشورها رسیدیم و عملکرد مثبتی که از دولت در زمینه کنترل تورم و ثبات ارز دیدیم، آرامش و امنیت اقتصادی را حاکم کرد لذا اکنون وقت آن است که به شکل عملی از رکود خارج شویم و با اجرای برنامه‌های موثر به رونق کسب و کار برسیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید