Performancing Metrics

استفاده گسترده از فضای مجازی هزینه تبلیغات نامزدهای انتخابات را کاهش داد | اتاق خبر
کد خبر: 393938
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1396 - 16:54
واعظی:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:استفاده گسترده از فضای مجازی سبب شد، کاندیداها و طرفدارانشان دنبال خرج های آنچنانی برای چاپ پوستر و عکس نباشند، زیرا این شبکه ها به صورت ارزان در خدمت همه کاندیداها بود.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمود واعظی به تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دربرگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری های کلان در زیرساخت های ارتباطی کشور ،انجام شده و نتیجه این سرمایه گذاری ها را می توان در کاهش هزینه تبلیغات نامزدهای انتخابات 96 دید.

وی به استفاده گسترده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حتی در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: استفاده گسترده از این فضا نشان از بلوغ مردم است که تلاش دارند با آگاهی انتخاب کنند.

واعظی از تلاش برای برقراری منصفانه، صادقانه و بی طرفانه فضای مجازی برای همه خبرداد و گفت:فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکسان در اختیار همگان قرارداده شد و همه استفاده کردند .

واعظی با تاکید بر این که اجاز داده نشد در این ایام حتی برای یک لحظه در ارتباطات مردم و فضای مجازی قطعی بوجود آید افزود: همه مجموعه وزارت ارتباطات در تلاش بودند تا برای ثانیه ای قطعی رخ ندهد تا از آن تعبیر به نفع کسی شود.

یکی از مولفه های جدی این انتخابات وجود شبکه های اجتماعی بود که مردم ایران نشان دادند فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی را خوب فراگرفته اند.

عضوهیات دولت خاطرنشان ساخت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی درایام انتخابات در خدمت آگاهی بخشیدن به مردم بودند.

واعظی ادامه داد: همواره و درطول برگزاری انتخابات از مردم خواهش کرده بودیم تا کسانی که از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده می کنند بیشتر کاندیداهای خود را معرفی کنند و تخریب نکنند که به نسبت خوب بود.

عضوکابینه دولت یازدهم اذعان داشت: البته بد اخلاقی هایی هم دیده می شد که نه فقط در شبکه های اجتماعی بلکه در روزنامه ها و سایررسانه ها نیز وجود داشت.

واعظی افزود:شبکه اجتماعی برای آگاهی بخشی به مردم خیلی خوب بود ضمن آنکه یک رقابتی هم بین صدا و سیما و شبکه های اجتماعی ایجاد شد تا مردم مطمئن باشند که مطالب پنهان نمی ماند .

وزیرارتباطات درباره نقش مهم دیگر فضای مجازی گفت:نقش بسیار مهمی که هم در انتخابات مجلس بود و هم در انتخابات ریاست جمهوری این بود که مردم کمتر خشونت و درگیری خیابانی و درگیری های لفظی داشتند و به نوعی حرف های خود را در فضای مجازی می زدند .

واعظی خاطرنشان ساخت:براساس گزارشی که وزیر کشور در دولت ارایه داد چه در انتخابات مجلس و چه انتخابات امسال فضای مجازی تهدید ها را پایین و امنیت را بالا برده بود که این برمی گردد به آگاهی مردم که از طریق این شبکه ها افزایش یافته است.

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.

میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به میزان 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید