Performancing Metrics

خرید تضمینی گندم از ۲ میلیون تن گذشت | اتاق خبر
کد خبر: 393998
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1396 - 20:40
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی:
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم از ۲ میلیون تن گذشت،گفت:مردم هر گونه تخلف در عرضه کالاهای اساسی طرح ضیافت بویژه گرانفروشی را به سامانه١٢٤ اعلام کنند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یزدان سیف با اشاره به اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۰ هزار تن گندم تضمینی خریداری شده است، افزود: برای خرید تضمینی گندم تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت شده است و تا پایان هفته جاری و هفته آینده نیز ۱۱۰۰ میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کشاورزان وجوه گندم خود را دریافت کردند، افزود: براساس برآوردهای انجام شده امسال بیش از ۱۱ میلیون تن گندم خریداری می‌شود و سال آینده نیز به واردات گندم نیاز نداریم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرایط آب و هوایی امسال با سال گذشته تفاوت جدی داشت و به علت سرمای دیرهنگام که تا اواخر فروردین ادامه داشت و بارش‌های دیرهنگام بخشی از مزارع گندم دیم آسیب دید، اما باوجود این شرایط تولید خوبی داریم.

وی درباره روند صادرات گندم افزود: تاکنون صادرات ۳۰۰ هزار تن گندم قطعی و بیش از ۲۰۰ هزار تن نیز صادر شده است؛ گندم صادراتی ایران با قیمت مناسب عرضه شده است و مشتری دارد.

سیف درباره کیفیت گندم تولیدی افزود: کیفیت گندم به نوع مصرف آن بستگی دارد و احتمال دارد گندمی که برای خبازی مناسب نیست برای صنایع شیرینی مناسب باشد، اما کمبود پروتئین مهمترین مشکل گندم تولیدی داخل است.

وی علت پایین بودن میزان پروتئین را در گندم نامناسب و کمبود کودشیمیایی ازت دانست و گفت: سرانه مصرف کودشیمیایی در کشور در مقایسه با میانگین مصرف جهانی پایین است و کود شیمیایی ۶۰ درصد در مزارع گندم استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه اگر میزان تغذیه را مدیریت کنیم از لحاظ کیفیت هیچ فاصله‌ای با دیگر کشورهای جهان نداریم، درباره روند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز گفت: تاکنون ۵۸ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری و ۹۰ درصد پول کلزاکاران نیز پرداخت شده است.

وی افزود: امروز کشاورز برای فروش محصول کلزا نگرانی ندارد و تمام دانه‌های روغنی خریداری شده یا به کارخانجات روغن کشی حمل شده و یا در حال انتقال است.

۱۰۰ هزار تن کالای اساسی توزیع شده است

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ۱۰۰ هزارتن کالای اساسی در قالب طرح ضیافت شامل برنج، روغن و شکر با قیمت تنظیم بازار در سراسر کشور توزیع شده است.

سیف با اشاره به اینکه ۵۰ هزار تن شکر و ۳۰ هزار تن برنج سفید وارداتی و روغن درسراسر کشور توزیع شده است افزود: ۳۰ هزاز تن شکر ویژه مصرف خانوار و ۲۰ هزار تن نیز به اصناف و صنعت اختصاص یافته و با قیمت فله هر کیلو ۲۵۲۰ تومان برای تولید کنندگان و برای مصرف کنندگان نیز بصورت فله با قیمت هر کیلو ۲۸۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی گفت: قیمت خرده فروشی شکر در بسته‌های ۹۰۰ گرمی هر بسته ۲۹۵۰ تومان و بسته‌های یک کیلویی نیز ۳۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت عمده برنج سفید وارداتی را هر کیلو ۲۳۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو برنج سفید وارداتی برای خرده فروشی و مصرف کننده ۲۶۰۰ تومان و قیمت هر کیلو برنج اروگویه ۲۴۰۰ تومان و در خرده فروشی نیز هر کیلیو ۲۷۰۰ تومان است.

سیف گفت: فروشگاه‌های زنجیره ای، اتحادیه ها، تعاونی‌ها و هیئت‌های مذهبی می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت عمده از کارگروه‌های تنظیم بازار مستقر در استان‌ها تهیه کنند.

وی درباره شرایط کالای روغن افزود: در پی جلساتی که با صاحبان کارخانجات روغن برگزار شد روغن با کیفیت با ۵ درصد تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه کالاهای اساسی طرح ضیافت بویژه تخلف در قیمت می‌توانند با سامانه ١٢٤و یا سازمان‌های صنعت، معدن تجارت تماس بگیرند و موارد را اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید