Performancing Metrics

راه‌هایی برای حفظ امنیت آنلاین | اتاق خبر
کد خبر: 394254
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1396 - 19:05
از زمانی که اینترنت و دنیای مجازی آغاز به کار کرد، هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان هم به دنبال راهی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران بودند

از زمانی که اینترنت و دنیای مجازی آغاز به کار کرد، هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان هم به دنبال راهی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران بودند. برای پیشگیری از سوءاستفاده‌های این‌چنینی راهکارهایی از جمله به‌روز نگه داشتن اپلیکیشن‌ها، فعال کردن گزینه‌های احراز هویت و استفاده از رمزهای عبور قوی و غیرقابل حدس و نرم‌افزار مدیریت رمز برای فایل‌ها لازم است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، لازم است برای حفظ امنیت آنلاین از راه‌ها و شبکه‌های امن برای اتصال به اینترنت استفاده کرده و سرویس‌های ایمیلی را نیز از نظر امنیتی بررسی کنید. پلیس فتا در گزارش خود راه‌هایی را برای حفظ امنیت آنلاین کاربران پیشنهاد داده است از جمله به‌روز نگه داشتن اپلیکیشن‌ها، فعال کردن گزینه‌های احراز هویت و به کار بردن رمزهای عبور قوی و غیرقابل حدس و استفاده از نرم‌افزار مدیریت رمز برای فایل‌ها.

همواره نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های خود را به‌روز نگه دارید. نمونه لزوم به‌روزرسانی برنامه‌ها در روزهای اخیر درباره باج‌افزار واناکریپت مشاهده شد. بدین ترتیب کسانی که ویندوز و آنتی‌ویروس‌هایشان به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شد احتمال آلوده شدن به این باج‌افزار را کاهش داده بودند و همچنین تنها راه برای جلوگیری از این آلودگی، به‌روزرسانی ویندوز بود که نسخه جدیدی برای مقابله ارائه کرده بود. به همین خاطر به کاربران اینترنت توصیه می‌شود همواره نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خود را به‌روز نگه دارند تا احتمال بروز خطرات آنلاین را کم کنند.

گزینه‌های احراز هویت را فعال کنید. این گزینه‌ها می‌تواند شامل سوالات امنیتی و یا ارسال کد به شماره شما هنگام ورود به حساب‌های اینترنتی باشد. بدین ترتیب افرادی که ایمیل و یا آدرس  حساب‌های شما را دارند نمی‌توانند حتی در صورت داشتن رمز عبور شما وارد حسابتان شوند، زیرا باید حتما به موبایل شما هم دسترسی داشته تا از کد ارسال‌شده آگاه شوند.

در پاسخ سوالات امنیتی جواب‌های واقعی را وارد نکنید. اگرچه وارد کردن جواب‌های واقعی به حافظه شما برای به یاد آوردن رمز کمک می‌کند اما در عین حال باعث می‌شود کسانی که قصد ورود به حساب‌های شما را دارند و همچنین تا حدی به زندگی شخصی شما آگاه هستند که پاسخ سوالات امنیتی معمول در اینترنت را بدانند نیز بتوانند از این پاسخ‌ها استفاده کنند. به همین دلیل می‌توان توصیه کرد با کدگذاری برای خودتان، از جواب‌هایی که واقعی نیستند استفاده کنید.

از رمزهای قوی و غیرقابل حدس استفاده کنید. شاید عجیب به نظر بیاید اما هنوز هم افرادی وجود دارند که از رمزهایی مانند 123456، کلمه پسورد و موارد این‌چنینی استفاده می‌کنند که اتفاقا هکرها هم به این موضوع واقف هستند و برای ورود به حساب‌های اینترنتی در همان ابتدا از این رمزهای شناخته‌شده استفاده می‌کنند. بنابراین به کاربران توصیه می‌شود تا جای ممکن از رمزهایی که به سادگی قابل حدس هستند استفاده نکنند.

از رمزهای عبور قوی استفاده کنید و در بازه زمانی مشخص رمزهای خود را تغییر دهید. در کنار لزوم استفاده از رمزهای عبور غیرقابل حدس لازم است هر از گاهی آنها را تغییر دهید تا اگر هم به هر نحوی یکی از رمزهای عبور شما شناسایی شده باشد، با تغییر آن، راه نفوذ هکرها به حساب‌های خود را ببندید.

از یک نرم‌افزار مدیریت رمز برای فایل‌های خود استفاده کنید. یکی از اشتباهات در حساب‌های کاربری، استفاده از پسوردهای تکراری است. همچنین با توجه به اینکه ممکن است به خاطر سپردن رمزهای عبور متفاوت برای تمامی حساب‌های کاربری دشوار باشد، توصیه می‌شود از نرم‌افزاری استفاده کنید که اطلاعات حساب‌ها و پسوردهای عبور خود را در آن وارد کنید و تنها با حفظ یک رمز عبور به باقی آنها نیز دسترسی خواهید داشت.

گزینه موقعیت مکانی خود را در سرویس‌های مورد استفاده غیرفعال کنید. اگرچه استفاده از اپلیکیشن‌های مکانی مانند نقشه و امثال آن به شما در موارد زیادی کمک می‌کند اما همچنین باعث می‌شود مکان شما همواره قابل ردیابی باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود در مواردی که نیاز به این اپلیکیشن‌های مکانی ندارید، گزینه موقعیت مکانی خود را غیرفعال کنید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید