Performancing Metrics

ایجاد مراکز مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها کلیدخورد | اتاق خبر
کد خبر: 395358
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 10:27
طرح ایجاد مراکز مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سوی معاون وزیر کار به سراسر کشور ابلاغ شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دستورالعمل ایجاد مراکز مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، در راستای اجرای «طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال» که در سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای عالی اشتغال رسید، به تازگی از سوی محمد امین سازگارنژاد معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ابلاغ شد.

بر اساس این طرح، مراکز مهارت‌آموزی برای ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و فارغ التحصیلان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی ایجاد می‌شوند.

ارائه دوره‌های مهارت‌آموزی، خدمات‌ مشاوره‌ای متناسب با شرایط و نیاز بازار کار دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار یا ایجاد کسب و کار از وظایف این مراکز است.

این مصوبه که به مدیران کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان‌ها ابلاغ شد به شرح زیر است:

مدیران کل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان ها

با سلام و احترام

در راستای رفع چالش های اجرایی مرتبط با مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاهی ASD و پاسخ به الزامات «طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال» مصوب ۱۳۹۳.۹.۳ شورای عالی اشتغال، به پیوست دستورالعمل «ایجاد مراکز ارتقا شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD) در دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» که ساختار نوین و ارتقاء یافته برای مراکز جوار دانشگاهی می باشد، جهت اجراء ابلاغ می شود.

شایسته است در راستای تحقق اهداف سازمان و دستورالعمل مذکور، ضمن برقراری ارتباط و تعامل سازنده با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی مستقر در استان، نسبت به توسعه مراکز جوار دانشگاهی به شیوه نوین آن (SCD) و جایگزینی تدریجی آن با شیوه های قبلی (ASD)، تمهیدات و اقدامات لازم را با هماهنگی و نظارت معاون آموزش سازمان معمول نموده و گزارش اقدامات انجام شده را مستمرا به آن معاونت ارسال نمایید. فرمت های مورد اشاره در این دستورالعمل (شامل موافقتنامه، مجوز و تابلو مراکز یاد شده) توسط معاونت آموزش ارسال خواهد شد.

با ابلاغ این دستورالعمل بند ۲ بخشنامه شماره ۱۳۶۳۱/۱۰۰ موردخ ۳۰/۴/۸۹ ملغی اعلام می گردد.

محمد امین سازگار نژاد

معاون وزیر و رئیس سازمان

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید