Performancing Metrics

تعادل بین منابع و مصارف آب بر هم خورده است | اتاق خبر
کد خبر: 396591
تاریخ انتشار: 29 تیر 1396 - 19:59
معاون چیت‌چیان اعلام کرد:
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: نسخه شفابخش آب کشور، اقدامات فکری و نرم افزاری است و از آنجا که تعادل بین منابع و مصارف آب به هم خورده است، باید این عدم تعادل را بازیابی کرد.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رحیم میدانی با بیان اینکه همه ما مسئولیت سنگینی در بخش آب بر عهده داریم و امانتی که به دست ما سپرده‌اند، بسیار پر منزلت است، اظهار داشت: هیات مدیره جزء ارکان اصلی همه شرکت‌ها است و همانگونه که وزیر به عنوان عضو هیات دولت، علاوه بر حوزه وزارت خود در همه حوزه‌های دولت فعالیت و مسئولیت ملی دارد، اعضای هیات مدیره نیز علاوه بر حوزه وظایف و مسئولیت‌های خود، در بد و خوب عملکرد شرکت نقش بسیار مهمی دارند.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: تجربه اعضای هیات مدیره بسیار ارزشمند است و باید این خرد جمعی، به مدیر عامل کمک کند که مأموریت شرکت تدوین و برنامه منسجمی تهیه شود و با پشتیبانی هیات مدیره، اهداف شرکت تحقق یابد.

وی سپس به اعضای هیات مدیره شرکتهای بخش آب توصیه کرد تا در همه کارها پیگیری مجدانه به عمل آورده و عزمی جدی برای انجام وظایف خود داشته باشند.

میدانی گفت: وقتی تصمیم به انجام کاری گرفته می‌شود، برای اجرای آن باید اصرار و پافشاری کرده و به راحتی نا امید نشد.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: نسخه شفابخش آب کشور، اقدامات فکری و نرم افزاری است و از آنجا که تعادل بین منابع و مصارف آب به هم خورده است، این تعادل باید بازیابی شود.

وی به اعضای هیات مدیره شرکتهای آبی توصیه کرد که با مدیران کل حوضه‌های آبریز شرکت مادر همکاری لازم داشته باشند و اطلاعات صحیح و موثق را در اختیار آنان قرار دهند، باید همواره اصول مهم «صداقت، پاسخگویی و مسئولیت پذیری» را رعایت کنند.

همچنین حاجیلری، معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران توضیحاتی در خصوص بخشنامه وزیر نیرو در رابطه با تقویت توان تخصصی و حرفه ای اعضای هیئت مدیره ارائه داد و گفت: بر اساس همین بخشنامه، ترکیب اعضای هیئت مدیره مورد بازنگری قرار گرفت.

وی سپس ویژگی‌های جمعیت شناختی اعضای هیئت مدیره شامل (سن، جنس، تحصیلات، سابقه کار) و نیز ترکیب کلی اعضای هیئت بر اساس حوزه فعالیت و زمینه تخصصی را تشریح کرد؛ ضمن اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها از دیگر موضوعات مطروحه توسط وی بود.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: هدف از برگزاری این نشست شفاف سازی وظایف اعضای هیئت مدیره و بهره گیری از خرد جمعی در حل مسائل است. وی در ادامه اظهار داشت: در بحث مدیریت یکپارچه منابع آب، نقش و جایگاه اعضای هیئت مدیره بسیار مهم است.

محمد حاج رسولی‌ها در ادامه با اشاره به اینکه این نشست به عنوان اولین نشست به صورت عمومی برگزار شده است گفت: بنا داریم در جلسات آتی مباحث را تخصصی تر و به صورت منطقه ای مطرح کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید