Performancing Metrics

حذف مازوت از سوخت نیروگاه | اتاق خبر
کد خبر: 396592
تاریخ انتشار: 29 تیر 1396 - 20:15
معاون وزیر نفت خبر داد:
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، حذف مازوت از سبد سوخت نیروگاه‌ها را یکی از اقدامات این شرکت در جهت اجرای مسئولیت‌ اجتماعی برشمرد.
 
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عباس کاظمی با بیان این‌که انرژی مقوله‌ای است که پس از آب و غذا مهمترین امکان حیات بشر را تشکیل می دهد، گفت: رشد مصرف انرژی پس از انقلاب صنعتی افزایش یافت و بشر بدون توجه به نگرانی‌های زیست محیطی استفاده زیاد از انرژی را آغاز کرد.

وی با اشاره به این‌که برای تصفیه یک بشکه نفت خام باید یک بشکه آب مصرف کنیم، تصریح کرد: به همین شکل است که برای مصرف انرژی محیط را تخریب می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: درصد قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور صرف پرداخت یارانه‌های انرژی می‌شود، از این رو ایراناز نظر شدت انرژی دارای رتبه دوم در جهان است.

به گفته کاظمی، ایران در کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس متعهد شد که تا سال ٢٠٣٠ چهار درصد از انتشار کربن  بکاهد و در صورت توان تا هشت درصد هم داوطلبانه در کاهش انتشار کربن تلاش کند.

وی با بیان این‌که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سال ٩٢ اقدام به توزیع سوخت با کیفیت کرده است، ادامه داد: برنامه ما برای آینده، این است که ۵۰ شهر را تا پایان این دولت از نعمت بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ بهره مند کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که پیش از سال ۹۲ گاهی بنزن در هوا به ۲۰۰ پی پی ام می رسید، افزود: در سال‌های اخیر بنزن موجود در هوای تهران به ۵ رسیده و میزان آلاینده گوگرد هوای شهر نیز از ده هزار پی پی ام به ۵۰ پی پی ام کاهش یافته است.

کاظمی ادامه داد: حذف مازوت در نیروگاه‌ها یکی از دیگر از اقدام‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جهت اجرای فعالیت‌های مسئولیت‌ اجتماعی بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون سه درصد از سوخت نیروگاه‌ها مایع است در حالی که این میزان در اوایل سال ٩٢، ٤٧ درصد بود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش همچنین به مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای یک متر مربع ساختمان ٤٥٠ کیلو وات انرژی مصرف می‌شود در حالی‌که این میزان در اروپا کمتر از ٩٠ کیلووات است، البته در ساخت و سازهای جدید ٢٥ کیلووات انرژی برای هر مترمربع استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید