Performancing Metrics

ارائه تسهیلات ۹ درصدی به برخی مشاغل | اتاق خبر
کد خبر: 396706
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 13:08
وزیر کار خبر داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که امروز باید سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم رشد را در کشور حس کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری به یک برنامه و نگاه و استمرار آن رای دادند و معتقدم به هیچ عنوان رای مردم، رای سلبی نبود.

وی افزود: مردم در انتخابات گذشته با نگاه به برنامه‌های دولت و عملکرد ۴ ساله دولت یازدهم، حرکت را در کشور احساس کردند و به امید و به ثمر بخش بودن این برنامه‌ها رای دادند. رای دوباره مردم به دولت تدبیر و امید در انتخابات، رای به عقلانیت و کار کارشناسی بود و مردم نشان دادند که از کار غیرکارشناسی و به دور از برنامه خسته شده‌اند.

او با اشاره به اینکه در دولتهای گذشته در حوزه اجتماعی و اقتصادی منابع زیادی را هدر دادیم، تأکید کرد: در حوزه فقر، منابع قابل توجهی درآمد نصیب کشور شد اما متأسفانه بهبودی در زندگی مردم دیده نشد و فقر از بین نرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی دولت یازدهم اجماع و حضور همگان در این دولت بود و دولت تلاش کرد تا مسائل و مشکلات بسیار پیچیده کشور را با اجماع و مدارای بزرگ حل کند.

وی سختکوشی را یکی دیگر از خصوصیات دولت یازدهم دانست و اشاره کرد: ما باید به یاد داشته باشیم که دیگر نمی توانیم مانند گذشته عمل کنیم بلکه باید سختکوشی توام با عقلانیت و اجماع همگان را مد نظر داشته باشیم. ما به استمرار ۲۰ ساله یک برنامه عقلانی نیاز داریم تا بتوانیم در شاخصه‌های بزرگ کشور تغییرات جدی اعمال کنیم و رشد را با یک نگاه کیفی در زندگی مردم وارد کنیم.

او عنوان کرد: باید گفتمان، نظریه پردازی و نهادهای مدنی در کشور را توسعه دهیم تا بتوانیم از ظرفیت های مردمی در کف جامعه نیز بهره‌مند شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گلایه از برخی نظریات در کشور، گفت: متاسفانه برخی‌ها در داخل از تهدید کشور از سوی بیگانگان ذوق می‌کنند، این در حالی است که همه باید به فکر کشور باشیم و از ظرفیت ویژه‌ای که در طول عمر دولت تدبیر و امید در توسعه روابط خارجی ایجاد شده استفاده کنیم.

ربیعی با بیان اینکه باید شرایط کشور را درک کنیم، افزود: کشور در بدترین شرایط ممکن تحویل دولت یازدهم شد و دولت با مشکلات عدیده‌ای در ابتدای کار خود روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: دوران ریزش نیرو به دولت یازدهم رسید و جمع کثیری از جوانان دهه ۶۰ این کشور که در دهه ۸۰ جواب مناسبی از بازار کار نگرفته بودند و در دهه ۹۰ پس از طی دوره دانشگاه به این دولت دل سپرده بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه نیاز به یک برنامه اشتغال فراگیر در کشور داریم، از ارائه تسهیلات ۹ درصدی به برخی مشاغل در کشور خبر داد و تأکید کرد: افزایش حقوق طبقه‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال برای برخی مددجویان با هدف توانمندسازی گوشه ای از برنامه های این وزارت‌خانه است.

وی در پایان با بیان اینکه من وزیر بیکارها نیز هستم یادآور شد: وقتی عرضه و تقاضا در کشور برابر نیست باید شاهد مشکلات زیادی باشیم و در تلاش هستیم تا با ایجاد یک چرخه مناسب ضمن حفظ امنیت شغلی کارگران، بازار کار مناسب را نیز فراهم کنیم.
 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید