Performancing Metrics

مذاکره ایران با بزرگترین شرکت‌های تامین‌کننده غلات جهان | اتاق خبر
کد خبر: 396713
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 14:57
معاون حجتی خبر داد؛
معاون وزیر جهاد از آغاز مذاکره با بزرگترین شرکت‌های تامین کننده غلات جهان خبر داد و گفت: ما از آنها خواسته‌ایم توسعه صادرات گندم آسیابانی و دوروم ایران را در دستور کار خود قرار دهند.
 
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یزدان سیف با اشاره به اینکه رویکرد شرکت بازرگانی دولتی ایران در تعاملات بین المللی و حضور در بازارهای جهانی برای صادرات یا واردات کالا، مبتنی برانجام مناقصات بین المللی است، اظهارداشت: این کار علاوه بر ایجاد شفافیت، فرصت برابر را برای شرکت‌های طرف تعامل به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: همین امر موجب شده تا طی ۲ ماه گذشته تعدادی از مدیران ارشد برجسته‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تأمین کننده غلات در جهان با سفر به ایران، با مدیران  شرکت بازرگانی دولتی ایران ملاقات وگفتگو کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: طی دو ماه گذشته مدیران شرکت‌های بونگه، ای دی‌ام، اولام و کامکو که از جمله‌ی برجسته‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بزرگ بین المللی تأمین کننده غلات جهان هستند، به کشور ما سفر کردند و دیدارهای مهمی با آنان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: در این دیدارها، سیاست‌های دولت یازدهم در راستای نیل به خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی و روند افزایش تولید در محصولات استراتژیکی مانند  گندم، برنج، دانه‌های روغنی، چغندرقند و نیشکر تبیین و تشریح و بر اهتمام جدی دولت برای کاهش واردات اقلام مذکور تأکید شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه از مدیران شرکت‌های مذکور خواسته شد تا توسعه صادرات گندم آسیابانی و دوروم ایران به بازارهای جهانی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند، گفت: آنان نیز در این دیدارها با اذعان به تأثیرات مستقیم افزایش تولید محصولات کشاورزی ایران به خصوص گندم، بر قیمت‌های جهانی، آمادگی خود را برای تسهیل شرایط صدور گندم با کیفیت ایرانی به بازارهای جهانی اعلام کردند.

 وی اظهار کرد: مدیران شرکت‌های بین المللی تأمین کننده غلات جهان از رویکرد جدید شرکت بازرگانی دولتی ایران در زمینه خرید و فروش کالا که مبتنی بر برگزاری مناقصات بین المللی می‌باشد، استقبال کرده و این رویکرد را موجب شفافیت بیشتر و ایجاد فرصت برابر برای تمامی طرف‌های معاملات شرکت بر شمردند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید