Performancing Metrics

از ارزآوری ۷ میلیارد دلاری گردشگری تا چشم‌انداز روشن مسکن | اتاق خبر
کد خبر: 398001
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1396 - 09:24
کار و تعاون در هفته‌ای که گذشت
مهمترین اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری به برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، بررس صلاحیت وزیر پیشنهادی کار و شرکت مهارت آموزان ایرانی در مسابقات جهانی مهارت اختصاص داشت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هفته ای که گذشت علی ربیعی از امکان جذب یک میلیون گردشگر سلامت با ۷ میلیارد دلار ارزآوری خبر داد.

او گفت: سالانه ۵۰ میلیارد دلار از طریق گردشگری پزشکی عاید کشورها می‌شود و ایران باید از ظرفیتی که در زمینه جاذبه‌های گردشگری دارد استفاده کند.

ربیعی با بیان اینکه ترکیه در مقایسه با ایران دارای جاذبه‌های کمتری است، افزود: با این حال ترکیه ۱۲ برابر ایران در جذب گردشگران خارجی موفق عمل کرده است.

به اعتقاد وزیر تعاون، توریسم درمانی در ایران با وجود کیفیت بالای خدمات درمانی و قیمت ارزان به علت نبود تبلیغات مناسب هنوز نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند.

در هفته‌ای که گذشت مجلس بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت را در دستور کار داشت. در همین زمینه اتاق تعاون ایران نشستی را با وزیر پیشنهادی تعاون برگزار کرد.

رییس اتاق تعاون ایران در این نشست رفع عقب ماندگی‌های بخش تعاون در دولت دوازدهم را خواستار شد و گفت: مسیر اشتغال کشور از توسعه بخش تعاون می‌گذرد و باید از ظرفیتهای این بخش مردمی استفاده کرد.

بهمن عبدالهی، ربیعی را وزیری از جنس کار دانست که گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات حوزه اشتغال و تعاون دارد و به دلیل عجین شدن با کار،  بیشتر از دیگران می‌تواند مشکلات بخش اشتغال را درک و حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون طی سالهای گذشته مغفول مانده و از بنیه ضعیفی برخوردار بوده است، ابراز امیدواری کرد: این عقب افتادگی در دولت دوازدهم کاهش یابد و تعاون به جایگاه و سهم واقعی خود دست پیدا کند.

وزیر تعاون نیز این وعده را داد که در صورت تایید مصوبه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی در شورای نگهبان، سهم و اندازه بخش تعاون را افزایش خواهد داد.

او درباره پس گرفتن لایحه بخش تعاون از مجلس نیز گفت که با پس گرفتن آن موافق نیست اما خلاء های موجود باید بررسی و بخشهای زیادی از آن حذف شود.

شرکت مهارت آموزان ایرانی با ۲۹ رشته در مسابقات جهانی مهارت ابوظبی خبر دیگری بود که این هفته از سوی معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اعلام شد.

آنطور که سید علی موسوی گفته در حال حاضر برگزیدگان ملی مهارت در اردوی آموزشی به سر می‌برند و مهرماه امسال عازم ابوظبی خواهند شد.

وی از افزایش رشته‌ها در این دوره از مسابقات و اضافه شدن رشته آشپزی و طراحی فضای سبز خبر داد و ابراز عقیده کرد: با افزایش رشته‌ها می‌توانیم فرهنگ مهارت آموزی را در میان جوانان گسترش دهیم و به سمت اقتصاد مهارت بنیان حرکت کنیم.

برگزاری هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان از دیگر رویدادهای این هفته بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح این نمایشگاه تاکید کرد که جهت گیری‌ها در دولت دوازدهم به سمت تقاضای مسکن خواهد بود.

وی چشم انداز بخش مسکن در سال ۱۳۹۶ را روشن دانست و گفت: بخش تعاون در صنعت ساختمان به ویژه ساختمان سازی حضور فعال و پررنگی دارد به نحوی که بخش اعظمی از ساخت و ساز مسکن مهر توسط تعاونی‌ها صورت گرفته و بیش از یک میلیون واحد تحویل شده است.

ربیعی اهمیت صنعت ساختمان را در رشد و توسعه اقتصاد به ویژه اشتغالزایی مورد اشاره قرار داد و کیفی سازی تعاونی‌ها،‌احیای تعاونی‌های راکد و ایجاد ۱۰۰۰ روستا تعاون در کشور را از جمله برنامه‌های خود در دولت دوازدهم برشمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتقاداتی که نسبت به محقق نشدن سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون صورت می‌گیرد نیز گفت: نباید انتظار داشت در یک اقتصاد کوچک شده سهم یک بخش را افزایش دهیم، اما تلاش ما این است که بخش تعاون را به دوران رونق و جایگاه واقعی برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید