Performancing Metrics

۱۶۰۰۰شغل طرح صنعتی،‌ معدنی و تجاری ایجاد شد | اتاق خبر
کد خبر: 398651
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396 - 10:20
با پایان هفته دولت ۴۵۰ طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ارزش ریالی آن معادل ۸۶ هزار میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری ارزی این طرح‌ها نیز رقمی معادل ۲۹ میلیون دلار و ۳۷۵ میلیون یورو بود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با پایان هفته دولت در ۳۲ بخش شامل ۳۱ استان، ۴۵۰ طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. پروژه‌هایی که تا روز چهارشنبه هفته جاری افتتاح آن‌ها در دستور کار قرار گرفت تا به منظور بهره‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میزان سرمایه‌گذاری ریالی این ۴۵۰ طرح صنعتی و معدنی معادل ۸۶ هزار میلیارد ریال بوده و میزان سرمایه‌گذاری ارزی این طرح‌ها نیز رقمی معادل ۲۹ میلیون دلار و ۳۷۵ میلیون یورو است.

علاوه بر این قابل ذکر است که اشتغالزایی ۴۵۰ طرح مذکور بیش از ۱۶۰۰۰ هزار نفر در سراسر کشور خواهد بود و طیف این واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری شامل رسته‌هایی مانند نساجی، کانی‌های غیرفلزی، مصنوعات چوبی، سلولزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع معدنی و صنایع فلزی است.

قابل ذکر است که استان های فارس، تهران و گیلان دارای بیشترین طرح افتتاحی هستند. فارس با ۶۵ طرح، تهران با ۵۰ و استان گیلان با ۲۵ طرح به ترتیب بیشترین طرح‌های آماده بهره‌برداری را به خود اختصاص دادند.

در مورد تقسیم ۱۶۰۰۰ اشتغال ایجاد شده در سراسر کشور نیز استان یزد با یک‌هزار و ۸۵۰ شغل، کرمان با یک هزار و ۸۰۰ و خوزستان با یک هزار و ۶۸۰ بیشترین اشتغال را در ۴۵۰ طرح صنعتی، معدنی و تجاری مذکور به خود اختصاص دادند. لازم به ذکر است که بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از ۸۶ هزار میلیارد ریال مدنظر توسط بخش خصوصی فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید