Performancing Metrics

تامین اجتماعی سالانه ۱۲میلیارد دلار مستمری پرداخت می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 399589
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 08:49
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که این سازمان سالانه ۱۲ میلیارد دلار مستمری به مستمری بگیران و ۴ تا ۵ میلیارد دلار هزینه درمان پرداخت می کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدتقی نوربخش در نشست تخصصی کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلدینگ ها و شرکت های تابعه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، گفت: این سازمان از سال ۱۹۳۰ میلادی و از حدود ۶۰ سال پیش در ۳ حوزه خدمات بیمه ای، درمانی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی گفت: تامین اجتماعی سالانه ۱۲ میلیارد دلار مستمری به مستمری بگیران پرداخت می کند؛ ضمن اینکه سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار هم برای فعالیت های درمانی توسط این سازمان هزینه می‌شود.

نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هلدینگ زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و همچنین ۳ هلدینگ مستقل از شستا تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند، ادامه داد: در مجموع سازمان تامین اجتماعی از طریق ۱۲ هلدینگ فعالیت های اقتصادی انجام می دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید