Performancing Metrics

قیمت نفت بین ۵۰ تا ۶۰ دلار ثابت خواهد ماند | اتاق خبر
کد خبر: 399649
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 09:28
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش تقاضا برای نفت در بازارهای جهانی و کاهش تولید نفت اوپک طی شش ماه آینده اظهار کرد: احتمالا قیمت نفت بین ۵۰ تا ۶۰ دلار ثابت خواهد ماند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مرتضی بهروزی‌فر با اشاره به افزایش تقاضای جهانی برای نفت طی شش ماه آینده گفت: افزایش تقاضای نفت در بازارهای جهانی ۱.۴ میلیون بشکه در روز بوده است و با توجه به اینکه میزان تولید اوپک کاهش پیدا کرده، به زودی شاهد متعادل شدن بازارهای جهانی نفت خواهیم بود.

وی با اشاره به جلسه آتی اعضای اوپک در ماه آینده اظهار کرد: احتمالا اعضای اوپک در این جلسه تعهد کاهش تولید را تمدید کنند اما بعید می‌دانم به کاهش بیشتر راضی شوند و احتمالا سقف کاهش تولید به همان میزان ثابت باقی بماند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: البته این موضوع دور از ذهن نیست که برای تولید کشورهای لیبی و نیجریه سقفی در نظر گرفته شود اما با توجه به اینکه این کشورها شرایط ثابتی ندارند ممکن است در تعهد کاهش تولید به صورت رسمی وارد نشوند.

بهروزی‌فر در مورد کشورهایی که از اجرای تعهد سرپیچی کرده‌اند، گفت: برخی کشورها مانند عراق به تعهد کاهش تولید پایبند نبوده‌اند اما اوپک نمی‌تواند سیاست خاصی را در مورد این کشورها اجرا کند زیرا قدرت اجرایی چندانی ندارد و فقط می‌تواند این کشورها را محکوم کند.

وی به این سوال که آیا احتمال خروج کشوری از تعهد کاهش تولید وجود دارد یا نه، پاسخ داد: این موضوع که کشوری از تعهد کاهش تولید خارج شود، دور از ذهن است. امکان دارد کشوری از تعهد سرپیچی کند اما بعید است به طور رسمی اعلام کند که پایبند به تعهد نخواهد بود.

این کارشناس اقتصادی در پایان در مورد قیمت جهانی نفت طی شش ماه آینده گفت: با توجه به شرایط بازار افزایش تقاضا و کاهش عرضه احتمالا قیمت نفت بین ۵۰ تا ۶۰ دلار باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید