Performancing Metrics

شرور در سازمان ملل | اتاق خبر
کد خبر: 399661
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 09:47
سخنرانی ترامپ در نیویورک واکنش‌های منفی را برانگیخت
ديروز سه شنبه، این رییس جمهور آمریکا بود که دقایقی پس از دبیرکل سازمان ملل به‌عنوان دومین سخنران در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت کرد. صحبت هایی که به‌جای تقویت روحیه صلح در دنیا، بر طبل جنگ‌طلبی می‌کوبید.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، ترامپ در سپتامبر 2017 و درست چند روز پس از سالروز واقعه یازده سپتامبر، محور شرارت را به روز رسانی کرد و با حذف نام عراق، پنج کشور را در محور شرارت سال 2017 گنجاند. کره شمالی، ایران، سوریه، ونزوئلا و کوبا. حالا از شرقی ترین نقطه دنیا یعنی کره شمالی تا غربی ترین نقطه دنیا، محور شرارت امتداد یافته و ترامپ با سخنانی جنگ طلبانه و گستاخانه در سازمان ملل، یعنی جایی که باید از صلح و آرامش حرف زد، از جنگ صحبت کرد!
او در سخنان خود که نشان از شخصیت آماتور او در دنیای سیاست دارد، بدترین حملات لفظی در تاریخ آمریکا را متوجه ایران کرد. طوری که تعجب کارشناسان و ناظران بین المللی را به دنبال داشت.
برای نمونه، جان کربي، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا گفت که ترامپ فرصت بسيار خوبي را در سازمان ملل از دست داد؛شرمساري واقعي اينجاست که وي به جاي همکاري و احترام دو جانبه، از درگيري و منازعه صحبت مي کند.
همچنین ریچارد هاس، رییس «شورای روابط خارجی» آمریکا پس از سخنرانی ترامپ این‌گونه از او انتقاد کرد: « سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تکرار «محور شرارت» (جرج دبلیو بوش) بود با این تفاوت که عراق کنار رفته اما ایران و کره شمالی باقی مانده اند».
از سوی دیگر، سناتور ایالت کالیفرنیا ، دایان فینستین هم در صفحه توییترش نوشت: سازمان ملل محلی برای حمایت و ارتقاي صلح است. امروز ريیس جمهور ترامپ از این جایگاه به عنوان صحنه ای برای تهدید به جنگ استفاده کرد.
کارل بیلد، وزیر امور خارجه سابق سوئد در واکنش به سخنان دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سخنرانی نادرست و در زمانی نادرست ایراد شد.
تمسخر ترامپ توسط سی ان ان!
شبکه خبری سی سی.ان با مروری بر اظهارات دیروز (سه شنبه) دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درجمع خبرنگاران رسانه های مختلف جهان در سازمان ملل متحد، تکیه کلام تهدید آمیز ترامپ ( Well see what happens ) ، خوب ببین چه اتفاقی می افته را به تمسخر گرفت.
مجری این شبکه تلویزیونی که به اتخاذ مواضع ضد ترامپ مشهور است، با نشان دادن سوال های چند خبرنگاران مستقر درسازمان ملل درباره واکنش ترامپ به آزمایش های موشکی کره شمالی، تصمیم نهایی او درباره برجام و یا اقدامات دولتش برای جبران خسارت ایرما، پاسخ های تکراری او خوب ببین چه اتفاقی می افته را مورد واکاوی قرار داد.
مجری این شبکه خبری گفت:معلوم نیست هدف ترامپ و این تکیه کلام تکراری او (Well see what happens) چیست و می خواهد چه چیزی را ثابت کند و یا به چه اهدافی برسد!
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید