Performancing Metrics

مصرف سوخت خودروهای داخلی نصف می‌شود؟! | اتاق خبر
کد خبر: 399720
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1396 - 10:44
وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را ملزم کرده مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود را تا سال ۱۴۰۴ به تقریبا نصف مصرف سوخت فعلی این محصولات کاهش دهند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، برخی خودروهای داخلی به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی تولید و پلت‌فرم، مصرف سوخت بالایی دارند.

طبق آخرین جمع‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین مصرف سوخت خودروهای تولید داخل در سال ۱۳۹۴ برابر با ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش بوده است.

در این شرایط و با توجه به بالاتر بودن میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی نسبت به استانداردهای جهانی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای خودروسازان را ملزم به کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی کرده است.

در این زمینه این وزارتخانه در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" هدف‌گذاری کرده که تا سال ۱۴۰۴ میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی باید به ۴.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یابد.

همچنین طبق این برنامه میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی باید تا پایان سال جاری (۱۳۹۶) به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و تا سال ۱۴۰۰ به ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یابد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید