Performancing Metrics

اشتغال پایدار با اجرای سه طرح اشتغالی | اتاق خبر
کد خبر: 399772
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396 - 13:04
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران اصلی‌ترین مانع پیش روی جویندگان کار را فقدان مهارت عنوان کرد و گفت: محور اصلی طرح‌های تکاپو، روستا تعاون و کارورزی مهارت آموزی است و موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حاتم شاکرمی اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین چالش اشتغال کارجویان عدم آشنایی با فضای کسب و کار و فقدان مهارتهای لازم است که در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر دیده می‌شود به همین دلیل تمام اهتمام و توان خود را به کار گرفته‌ایم تا طرح اشتغال فراگیر به نحو شایسته اجرایی شود.

وی طرح کارورزی را از جمله طرح‌هایی دانست که دولت با هدف مهارت آموزی دانش آموختگان و ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار داده و تصریح کرد: در این طرح پیش‌بینی شده در مدت چهار تا شش ماه، فارغ‌التحصیلان با محیط کار آشنا شوند و مهارتهای لازم را فرا بگیرند تا جذب بنگاه‌های اقتصادی شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه طرح‌های تکاپو، روستا تعاون و کارورزی را موجب ایجاد اشتغال پایدار در شهرها و روستاها دانست و اظهار کرد: محور اصلی تمام این طرح‌ها، مهارت آموزی و تخصیص تسهیلات با توجه به مزیتهای هر منطقه است.

شاکرمی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح "تکاپو"در استان تهران خبر داد و گفت: اجرای طرح تکاپو متناسب با قابلیت‌ها و توانمندیهای هر منطقه صورت می‌گیرد و مسئولیت آن برعهده فرمانداری‌ و مسئولان شهرستانها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین با اشاره به اجرای طرح "روستا تعاون" در استان تهران، گفت: در طرح روستا تعاون، مهارتهای فنی در محیط‌های واقعی کسب و کار ارائه می‌شود. این طرح در روستاهایی اجرا می‌شود که مزیتهای خاصی در تولید محصولات داشته باشند و تاکنون ۹۸ روستا با مزایای ویژه در استان تهران شناسایی شده که مراحل اولیه بهره‌مندی ۶۷ روستا از تسهیلات مورد نیاز این طرح انجام شده است.

وی در پایان گفت: امسال با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده و تمام تلاش ما این است که در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، برنامه اشتغال فراگیر دولت را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید