Performancing Metrics

شرایط کار برای جوانان آسان شود | اتاق خبر
کد خبر: 399802
تاریخ انتشار: 1 مهر 1396 - 08:48
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:
یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: به جای آنکه کارخانه‌های کوچک تولیدی را از دور خارج کنیم تا انحصار در دست یک کارخانه بزرگ بماند، بازار اشتغال را باز بگذاریم تا هر تولید کننده‌ای با برند خودش وارد شود و رقابت عادلانه شکل بگیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی ابوی، اقدام وزارت کار در شناسایی رسته‌های پرکشش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با شناسایی رسته‌های دارای بازار کار که تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد، بخش اعظمی از اشتغال ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این کار باید کارها به دست مردم سپرده شود و شرایط کسب و کار برای مردم به خصوص فارغ التحصیلانی که دنبال کار تولیدی هستند، آسان شود.

 ابوی متذکر شد: امروز در شهرهای کوچک واحدهای تولیدی در حال تعطیلی هستند و از کمترین ظرفیت خود استفاده کرده و تبدیل به کارگاه‌های بسته‌بندی شده‌اند تنها به این دلیل که کارخانه‌های بزرگ و معروف بازار را قبضه‌ کرده‌اند و اجازه اتصال کارخانه‌های کوچک را هم نمی‌دهند. سیاستها باید به گونه‌ای اجرا شود که کارخانه‌های بزرگ قند به کارگاههای کوچک تولید آب‌نبات تبدیل نشوند و به حیات خود ادامه دهند.

به اعتقاد دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، فضای کسب و کار باید گشوده شود تا هر تولید کننده‌ای بتواند با برند خودش وارد شود و از این طریق رقابت سالم و عادلانه شکل بگیرد نه آنکه همه تولیدی‌ها تحت سیطره کارخانه‌های بزرگ قرار بگیرند.

وی متذکر شد: قانون بهبود فضای کسب و کار به این دلیل تصویب شد تا فضای اشتغال برای جذب فارغ التحصیلان و جویندگان کار مهیا شود.

 این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ایران باید توجیه پذیر باشد، گفت: متاسفانه بخشی از ایرانیان، خارج را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند و در بورس‌ها و ساخت و سازهای خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالی که اگر یک سوم این سرمایه‌ها وارد کشور شود انقلاب بزرگی در تولید و اشتغال به وجود می‌آید.

به گفته ابوی، سرمایه‌گذاری داخلی موجب می‌شود در زمینه صادرات به رشد قابل ملاحظه‌ای برسیم و همزمان کیفیت تولید را بالا ببریم و کالای مرغوبتر تولید کنیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید