Performancing Metrics

نظر سرپرست وزارت نیرو در مورد اردکانیان | اتاق خبر
کد خبر: 400790
تاریخ انتشار: 24 مهر 1396 - 16:15
سرپرست وزارت نیرو گفت: اردکانیان به عنوان یک نیروی توانمند، فرزند عرصه آب و برق در وزارت نیرو یکی از کاندیدهای مطرح وزارت نیرو است، اما در آینده مشخص می‌شود که داستان وزیر نیرو چه می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ستار محمودی امروز در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب، تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قطعا با آمدن وزیر نیرو نکات مثبت و منفی پیش روی وی قرار خواهد گرفت، چرا که در هر کاری مجموعه‌ای از مشکلات و قوت‌ها وجود دارد اما به طور کلی یکی از مسائل اصلی وزارت نیرو تامین مسائل سرمایه‌ای و مالی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت تامین آب استان خوزستان، بیان کرد: از لحاظ پر شدن سدها متکی به نزولات جوی هستیم و همان طور که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی حکایت می‌کند پاییز امسال نسبت به سال گذشته یا برابر خواهد بود و یا این که مقداری از حالت سال قبل پایین‌تر خواهد شد.

سرپرست وزارت نیرو ادامه داد: در زمینه‌ مصرف آب که در اختیار وزارت نیرو قرار دارد از پانزدهم شهریورماه با ایجاد چند تیم‌ برنامه‌ریزی‌ متعددی صورت گرفته تا بتوان با اجرای این برنامه‌ها مصارف آب خوزستان را با میزان منابع تطبیق داد.

محمودی در خصوص وضعیت شهرهای دارای تنش آبی نیز اظهار کرد: در حال حاضر شهری با تنش آبی در کشور وجود ندارد و از زمان حاضر نیز تاسیسات آبی را برای تعمیر و نگهداری و آماده شدن برای سال آینده آماده کرده‌ایم.

به گفته وی، اکنون نزدیک ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه وارد مرحله تعمیرات شدند و هر هفته نیز بین ۲ تا ۶ هزار مگاوات نیروگاه برای تعمیرات معرفی می‌شوند.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب، گفت: هدف ما در این نمایشگاه این است که چالش‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهیم و با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی و ایجاد ظرفیت سازی که از طریق دولت در اختیار ما قرار می‌گیرد صنعت آب را ارتقاء دهیم.

محمودی با بیان این که در حال حاضر در عرصه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه آب و برق ۱۰ میلیارد یورو طرح‌های در حال مذاکره بین بخش خصوصی ایرانی و خارجی وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق است.

وی تصریح کرد: در زمینه‌ی داخلی نیز قرار است ۸۰۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری بخش داخل احداث شود که در حال حاضر در حال مذاکره هستیم. علاوه بر این طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲۰۰۰ مگاوات نیز قرار است از طریق صندوق توسعه ملی به وجود بیاید.

سرپرست وزارت نیرو با بیان این که ایران قبل از انقلاب شرایط خوبی را در زمینه صنعت نداشت به طوری که بسیاری از کشورها گمان می‌کردند که ایران نمی‌تواند تاسیسات خود را ایجاد کند، اما در حال حاضر پیچیده ترین تاسیسات در داخل ایران ساخته می‌شود.

محمودی با بیان این که صنعت آب ایران در حال رشد است، ادامه داد: ما می‌توانیم ادعا کنیم که در حوزه آب ایران در میان کشورهای در حال توسعه در منطقه خاورمیانه جایگاه بسیار بالایی دارد، به طوری که علاوه بر تامین نیازهای خود می‌تواند به کشورهای همسایه نیز کمک کند.

وی با بیان این که در این نمایشگاه نزدیک ۲۶۰ شرکت ایرانی و حدود ۱۰۵ شرکت خارجی که عمدتا از کشورهای اروپایی هستند حضور دارند، گفت: امسال استقبال خوبی به ویژه کشورهای اروپایی برای حضور در این نمایشگاه شده است که همین مساله می‌تواند زمینه خوبی برای انتقال تکنولوژی بین بخش خصوصی داخلی و خارجی باشد.

به گفته سرپرست وزارت نیرو، برخی از کشورهای اروپایی حتی به صورت کاروانی با سرمایه زیاد در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند که این مساله می‌تواند برای شرکت‌های ایرانی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی باشد.

محمودی با بیان این که در سال گذشته بیشتر کشورهای آسیایی طالب شرکت در این نمایشگاه بودند، اظهار کرد: از ۲۰ کشوری که امسال در این نمایشگاه حضور به عمل آورده‌اند ۵۰ درصد از کشورهای اروپایی و یا آمریکایی هستند.

وی در خصوص واردات کالا نیز از کشورهای خارجی به ایران، ادامه داد: هدف ما این است که تمام کالاهایی که چرخه اقتصادی دارند در داخل کشور ساخته شوند و باید گفت که در حال حاضر حدود ۹۵ درصد تجهیزات صنعت آب و فاضلاب ساخت داخل است و تنها کالاهایی در احجام کوچک از خارج کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید